English

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد:

آئین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تولید و ساخت موسیقی با کلام از اشعار حکیم نظامی و تولید پادکست ویژه حکیم نظامی در سه روز متوالی از 21 تا 23 اسفند ماه برگزار می‌شود.

آئین بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عباس زارع اظهار داشت: نظامی گنجوی شاعر و داستان‌ سرای ایرانی در قرن ششم هجری می زیستند و به‌ عنوان پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی شناخته شده‌ است و در زمرۀ شاعران توانای شعر فارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوه او بر شعر فارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکار و پیداست.

وی ادامه داد: این آئین بزرگداشت در قالب چندین برنامه فرهنگی و هنری شامل برگزاری همایش شعر نظامی، برگزاری نمایشگاه نقاشی ایرانی(نگارگری) با موضوعات «پنج گنج، تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ»، برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوعات نقش و نگار در آثار نظامی، فرم و محتوا در نگارگری با تأکید بر آثار نظامی گنجوی، تولید و ساخت موسیقی با کلام از اشعار حکیم نظامی و تولید پادکست ویژه حکیم نظامی در سه روز متوالی از 21 تا 23 اسفند ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هدف از برگزاری این برنامه ها را علاوه بر گرامیداشت این شاعر بزرگ پارسی گوی و معرفی بیشتر به جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه و جشنواره‌ها، کشف استعداد و پرورش توانمندی‌های نوجوانان و جوانان با برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ادبی و هنری، آشنایی و حفظ اصالت فرهنگ ایرانی، ایجاد رونق اقتصادی با جذب گردشگر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم به همت و مدیریت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ها به دور از نگاه جزیره ای در حال انجام است، تصریح کرد: تلاش شده برای گرامیداشت حکیم نظامی در استان مازندران برنامه هایی با استفاده از ابزار هنر که با ذائقه نسل نو همخوانی دارد همانند تولید موسیقی، پادکست و... تدارک دیده شود.

زارع بر لزوم معرفی مفاخر در حوزه های دینی، فرهنگی و... به نسل نو تأکید کرد و گفت: همچنین بازنشر مناسب از برنامه های جشنواره ها مهم است؛ می طلبد تولیدات نگارگران استان در راستای معرفی حکیم نظامی، اثر موسیقایی و پادکست تولیدی با عنوان «گنجی از گنجه» و «کلید گنج حکیم»  به درستی بازنشر داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه