English

تیمار بیش از یک میلیون اصله درخت و نهال در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری مشهد بیان کرد: از آنجا که درخت گیاهی دائمی است و هر سال تراکم ریشه بیش از پیش افزایش یافته و سطح تماس ریشه باید از کود غنی افزایش یابد.

تیمار بیش از یک میلیون اصله درخت و نهال در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری مشهد در خبری اعلام کرد: با توجه به رشد مناسب و حجم گسترده فضای سبز شهر مشهد در سال‌های اخیر، توسعه کیفی و ارتقای رشد و سلامت گیاهان، به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های نوین و پربازده در راستای بهبود کیفیت فضای سبز مشهد گام برداریم.

انتظام در ادامه این خبر تصریح کرد: یکی از روش‌های مناسب و پربازده کوددهی درختان روش چالکود است که با توجه به بازده اقتصادی و عملکردی مناسبی که دارد در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری مشهد همچنین افزود: در این روش، در محدوده سایه انداز درختان چاله‌هایی حفر و کندوکوب می‌شود و سپس درون آن‌ها با مواد آلی و شیمیایی پر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که درخت گیاهی دائمی است به دلایل مختلف هر سال تراکم ریشه در حوالی منطقه چال‌کود بیش از پیش افزایش یافته و سطح تماس ریشه باید با این منطقه غنی از کود افزایش یابد و همین موضوع باعث افزایش کارایی مصرف کود و افزایش بهره‌وری کود و بهبود رشد درختان و درختچه‌های شهری می‌شود.

انتظام در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر با توجه به خاک ترکیبی تولید شده توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است، از میان یک میلیون اصله درخت تیمار شده در این طرح، به صورت ویژه عملیات چالکود برای بیش از ۱۰ هزار اصله درخت شناسایی شده که نیازمند تیمار بیشتری هستند، با استفاده از حدود ۳ هزار متر مکعب خاک ترکیبی و کود آلی غنی شده در سطح شهر مشهد اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه