English

مهدی ناصحی:

کاشت درخت با پلاکی به نام شهیدان شهرداری مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: موضوع مهم تأمین سرانه فضای سبز در حاشیه شهر در صورت کمک دیگر دستگاه ها تحقق پیدا خواهد کرد و تاکنون اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف شهر درباره افزایش سرانه‌های فضای سبز انجام شده است.

کاشت درخت با پلاکی به نام شهیدان شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی ناصحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم کاشت درخت با پلاکی به نام شهیدان شهرداری و برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان عنوان کرد: در سومین روز از هفته دفاع مقدس برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرداری ، ۳۶ اصله درخت با حضور خانواده این شهیدان در باغ خاطره کاشته شد.

ناصحی در ادامه این سخنان افزود: یکی از رویکرد‌های شورای ششم  افزایش سرانه فضای سبز در همه مناطق شهر به ویژه محلات حاشیه شهر می باشد و متأسفانه به علت کمبود فضای لازم برای ساخت بوستان، سرانه فضای سبز در حاشیه شهر مشهد وضعیت خوبی ندارد، اما امیدواریم با برنامه ضربتی این سرانه را افزایش دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین ادامه داد: موضوع مهم تأمین سرانه فضای سبز در حاشیه شهر در صورت کمک دیگر دستگاه ها تحقق پیدا خواهد کرد و تاکنون اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف شهر درباره افزایش سرانه‌های فضای سبز ازجمله ایجاد کوه پارک، پارک ۷۲ هکتاری و پارک ۵ هکتاری در منطقه ۶ انجام شده است و امیدواریم با تداوم این حرکت، مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و زیست پذیری افزایش پیدا کند.

وی همچنین در مورد سرانه‌های فضای سبز مشهد بیان کرد: تلاش‌ها برای تملک اراضی مناسب در راستای احداث فضای سبز در حال انجام است و با توجه به رویکرد مثبت تولیت آستان قدس رضوی، می‌توانیم با ارتقای سرانه‌های فضای سبز در مناطق حاشیه شهر وضعیت بهتری برای زیست شهری مهیا کنیم.

نایب رئیس شورای تاکید کرد: از همه شهروندان دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت شهرداری استفاده کنند و علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در شهر، یادبودی برای زنده نگه داشتن یاد درگذشتگانشان ایجاد کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

ناصحی در این مراسم با بیان اینکه شهیدان با اهدای خونشان امکان حیات را برای ما مهیا کردند اظهار کرد: انقلاب اسلامی بسیاری از واژه‌های جدید را در ادبیات و حوزه‌های مختلف احیا کرده که یکی از این واژه‌ها «ایثار» است.

وی افزود: شاید قبل از انقلاب ایثارگری داشتیم، اما به این اندازه عملی نبود و زیرا امروز برای هر عرصه و عملی می‌توانیم واژه ایثار را به کار ببریم و یکی از آن‌ها که اکنون با آن روبه رو هستیم، ایثارگری در حوزه سلامت مردم است.

نایب رئیس شورای شهر همچنین گفت: باید فضای محیط زیست شهری را برای سلامت جسمی و روحی مردم ارتقا دهیم و باغ خاطره یکی از مصداق‌های این موضوع محسوب می‌شود.

مهدی ناصحی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید برای هر نوزاد، یک درخت در شهر بکاریم و هم اکنون به واسطه تلاش‌های صورت گرفته به لحاظ سرانه فضای سبز در کشور وضعیت خوبی داریم و تلاش خواهیم کرد این سرانه را به ویژه در مناطق کم برخوردار شهر توسعه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه