English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

رهاسازی آب زاینده رود برای کشت پائیزه کشاورزان شرق اصفهان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رها سازی آب زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

رهاسازی آب زاینده رود برای کشت پائیزه کشاورزان شرق اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به رهاسازی آب زاینده رود برای کشت پائیزه کشاورزان شرق اصفهان گفت: از امروز دوازدهم بهمن ماه خروجی آب از سد زاینده رود به مدت ۱۲ روز افزایش یافت.

وی با اشاره به مصوبه جلسه امروز شورای تأمین استان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ۹ روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب در شبکه‌های آبیاری جریان می‌یابد.

ساسانی با بیان اینکه میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۱۶۳ میلیون متر مکعب است، افزود: میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۱۲ و خروجی آن حدود ۱۱.۵ متر مکعب بر ثانیه است که به مرور افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به صورتجلسه دوم آذرماه کشاورزان شرق با استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق این صورتجلسه زمان توزیع آب با توافق کشاورزان و پس از تحقق بارش‌ها در بهمن ماه اعلام شده بود.

وی با تأکید بر جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان دوازدهم بهمن ماه تصریح کرد: رها سازی آب از سد زاینده رود با رعایت خط قرمز آب شرب به میزان ذخیره ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یاد آور شد: بر اساس توافق انجام شده میان کشاورزان شرق و غرب استان آب صرفاً برای کشت پاییزه کشاورزان شرق رها سازی می‌شود و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری ۹ روز ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه