English

امام جمعه تبریز:

مداحی فقط ذکر مصیبت ائمه اطهار نیست/انتقال نشاط اجتماعی و شادابی در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری است

امام جمعه تبریز انتقال نشاط اجتماعی و شادابی را در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری دانست.

مداحی فقط ذکر مصیبت ائمه اطهار نیست/انتقال نشاط اجتماعی و شادابی در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار جمعی از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان و ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان با تشریح وظایف مهم شعرا و مداحان اهل بیت (ع) اظهار داشت: شعرا باید در اشعار خود و مداحان در مداحی ها مستحکم ترین و منطقی ترین محتوا را برگزیده و ترویج دهند.

امام جمعه تبریز انتقال نشاط اجتماعی و شادابی را در اشعار و مداحی ها برای مستمعین ضروری دانست و گفت: مداحی تنها ذکر مصیبت ائمه اطهار نیست بلکه باید در ایام شادی و ولادت ها با اشعار نغز و بدیع همه آحاد جامعه بویژه جوانان را نسبت به سیره و سنن ائمه و اولیا الهی آشنا کرد.

وی با تاکید بر پرهیز از تقلید غلط و استفاده از آهنگ های غربی، استفاده از آهنگ های اثرگذار و بدیع را مهم خواند و افزود: مداحان و شعرای اهل بیت (ع) با انتخاب اشعار مناسب و زیبا بر ماندگار کردن آثار اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: مداحان و شعرای اهل بیت باید با پرهیز از تعصبات مذهبی مذموم، زمینه وحدت و همدلی و انسجام اسلامی را در جوامع فراهم کنند.

در ابتدای این مراسم تنی چند از شعرا و مداحان جمهوری آذربایجان، ترکیه و شمال عراق شرکت کننده در کنگره پاسداشت ادبیات عاشورایی آذربایجان اشعار خود را قرائت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه