English

مسعود منصور:

باید نقش منابع طبیعی در اقتصاد کشور معرفی شود

معاون وزیر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع بیان کرد: مهمترین منبعی که اکنون در کشور با مشکل مواجه است، آب و خاک است و اقدامات انجام شده برای حفظ این ۲ منبع مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است.

باید نقش منابع طبیعی در اقتصاد کشور معرفی شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود منصور معاون وزیر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع در سخنانی اعلام کرد: آبخیزداری تنها راه موثر برای کاهش خسارات ناشی از سیل است و امکان کاهش این خسارات را تا ۷۰ درصد فراهم می‌کند.

منصور این سخنان را در همایش معاونان آبخیزداری استانهای کشور در مشهد اظهار کرد و در ادامه گفت: متوسط بارندگی در استان سیستان و بلوچستان سالانه ۱۰۰ میلیمتر است که در دی ماه امسال طی ۲۴ ساعت ۱۲۸ میلیمتر بارندگی داشتیم و عامل مشکلات فراوان شد و باید بدانیم این وضعیت تکرار می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه این سخنان تاکید کرد و گفت: آبخیزداری رمز کاهش اثرات منفی این وضعیت است و باید به نقش منابع طبیعی در اقتصاد کشور پرداخته و معرفی شود.

وی در ادامه یادآور شد: مهمترین منبعی که اکنون در کشور با مشکل مواجه است، آب و خاک است و اقدامات انجام شده برای حفظ این ۲ منبع مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است و هم اکنون هفت میلیون هکتار عرصه های بیابانی بحرانی و ۲۷ میلیون هکتار نیز سطح سیل خیز بحرانی در کشور داریم.

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور متذکر شد:  پس از وقوع سیل همه دستگاه‌های موثر اقدام به کمک و مشارکت برای مدیریت دارند و باید جهت خدمات دهی برعکس شود و قبل از سیل اقدام به کمک و اقدامات پیشگیرانه نمایند که با این روش خسارات نیز کاهش می یابد.

منصور در خاتمه خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده کشور اقدامات خوبی انجام شده است و امسال برای اولین بار اعتبار ویژه مناطق محروم دریافت شد که در بودجه سال آینده نیز تکرار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه