English

علیرضا صداقت:

پرونده‌های پزشکی پیچیدگی دارد و زمان بر است

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: در سال ۹۹ یا ۹۸ از ۳۸۵ مورد رسیدگی به پرونده، ۱۵۰ مورد کیفرخواست صادر و منجر به متهم کردن پزشک یا پیراپزشک شد.

پرونده‌های پزشکی پیچیدگی دارد و زمان بر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: اخذ وجه برای شکایت پزشکی یک مساله کاملا قانونی است و مصوبه دارد.

صداقت در ادامه این خبر اضافه کرد: پرونده‌های پزشکی پیچیدگی دارد و ما برای صیانت از حقوق بیمار و پزشک، مجبور به مشاوره‌های متعدد و طولانی هستیم امکان دارد پرونده در هیئت‌های بدوی و تجدید نظر رسیدگی شود یا حتی از پزشکی قانونی درخواست مشاوره کنیم یا پرونده برای آن‌ها ارسال شود که این موارد زمان‌بر است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: استفاده کردن از کمیسیون‌های علمی تخصصی یا شبکه‌ای کردن بعضی از فرایند‌های مشاوره برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دستورکار است.

وی با اشاره به تعداد پرونده های رسیدگی شده اظهار کرد: در سال ۹۹ یا ۹۸ از ۳۸۵ مورد رسیدگی به پرونده، ۱۵۰ مورد کیفرخواست صادر و منجر به متهم کردن پزشک یا پیراپزشک شد.

صداقت در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد : لغو پروانه پزشکی بستگی به نوع پرونده دارد، گاهی رسیدگی به پرونده منجر به پرداخت دیه یا حتی پرداخت بیش از مبلغ دیه منجر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه