English

نوید مکوندی در گفتگو با موج:

آینده ووشو کشور بسیار روشن است

نوید مکوندی قهرمان ووشو جهان گفت: آینده ووشو کشور بسیار روشن است و امیدوارم این سیر رو به صعود باشد و ورزشکاران و قهرمانان همیشه بتوانند پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند.

آینده ووشو کشور بسیار روشن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ورزش ووشو یکی از ورزش های رزمی است که در کشور ما طی سالیان اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده و همواره ایران در تمام رده های سنی  و در دو مجموعه آقایان و بانوان جزء کشورهای برتر این رشته ورزشی بوده و می باشد.

یکی از قهرمانان  رشته ووشو نوید مکوندی است که با وی به گفتگو نشستیم.

خودتون را معرفی کنید و بفرمایید چند سال هست به رشته ووشو می پردازید؟

نوید مکوندی هستم عضو تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران و دارای چندین مدال جهانی و آسیایی در رشته ووشو حدود ۱۵ سال است که عضو تیم ملی ووشو هستم و تا کنون افتخارات زیادی را برای کشور عزیزم توانستم کسب کنم.

اصالتا خوزستانی هستم و در شهرستان هفتکل بدنیا آمدم از وقتی که خودم را شناختم به ورزش های متفاوتی گرایش پیدا کردم ابتدا با ورزش ژیمناستیک آشنا شدم  و از ۸ سالگی  همزمان خودم و برادرم ورزش کاراته را آغاز کردیم و تا سن ۱۴ سالگی کاراته را دنبال کردم؛ بعد از آن از اهواز به شاهین‌شهر مهاجرت کردیم و از سال ۱۳۷۴ من با ووشو فعالیت ورزشی خود را ادامه دادم و خوشبختانه توانستم در این رشته به موفقیت هایی دست پیدا کنم.

قهرمانی های متعدد کشوری، جهانی، آسیایی، قهرمانی المپیک ورزش های رزمی، مدرس فدراسیون ووشو، مربی رسمی فدراسیون ووشو، داور رسمی فدراسیون، رییس سبک نن شائولین استان اصفهان، دارنده دان ۵ از فدراسیون ووشو، قهرمان مسابقات غرب آسیا ۱۳۹۶، دبیر هیت ووشو شهرستان شاهین شهر و میمه تنها قسمتی از افتخارات بنده است.

من از سال ۱۳۸۰ به‌ صورت فعال در مسابقات کشوری حضور پیدا کردم و اولین اجرای من در مسابقات استانی در سال ۱۳۷۸ بود که در همان مسابقات توانستم ۳ مدال طلا کسب کنم و بعد از آن در استان مطرح شدم و خودم را به‌ عنوان بازیکن خوب نشان دادم و در سال ۱۳۸۲ برای نخستین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدم و از آن سال عضوی از اعضای تیم ملی هستم و از سال ۱۳۸۵ به‌ صورت ثابت در ترکیب تیم ملی حضور یافتم و در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کردم و  اولین مسابقه که بنده شرکت کردم مسابقات ترکیه بود که نایب قهرمان شدم و آخرین اعزام ما به مسابقات شانگهای چین بود و آخرین مدال ما در مسابقات جهانی روسیه با کسب مدال طلا بود.

نوید مکوندی 2

نگاه مردم به ورزش ووشو به چه صورت است؟

پیش از این رشته ووشو یک رشته ناشناسی در ایران بوده و حق مطلب به درستی ادا نمی شد چون یک رشته فنی و رزمی خاص کشور چین است اما با نگرش خاص مسولین و با ورود مربیان تراز اول دنیا توانست سطح کیفی ووشو را ارتقا بدهد و توانستیم مدالهای  خوبی داشته باشیم و در دنیا رنکینگ یک را داشته باشیم، حتی در رقابت ایران و چین ایران توانست گوی میدان را از این کشور برباید.

ورزش ووشو چقدر در روحیه شما تاثیر گذار بوده؟

خوشبختانه ورزش از نظر روحی تغییر بسیار خوبی در شخصیت فرد ایجاد می کند به طوری که نوع نگرش به دنیا متفاوت می شود و نگاه دقیق تری می توانی داشته باشی  و نمی گذارد که وقتی را به بطالت بگذرانی.

تفریحات شما غیر از ووشو چیست؟

سعی کردم تفریحاتم را با علایقم همسو کنم گاهی دو میدانی، بدنسازی و آفرود انجام می دهم در زمان استراحت نیاز هست که یک ورزشکار به ورزشی غیر از رشته اصلی خودش گرایش داشته باشد.

سرسخت ترین بازی که داشتید کدام بوده و اگر خاطره تلخ یا شیرین دارید بفرمایید؟

تمام بازی ها، مسابقات سختی بودند چون هر بار که برای مسابقه می رویم برای کسب بهترین مدال است اما مسابقه در کشور مالزی یکی از مسابقات سختم بود که توانستیم مدال طلا را کسب کنیم، همچنین مسابقات جهانی روسیه را نیز با دوستانم توانستیم مدال طلا را بدست آوریم و رقابت دیگر که با دخالت داوری همراه شد متاسفانه نتوانستیم مدال طلا را کسب کنیم اما با رقابت نزدیک نایب قهرمان مسابقات شدیم.

خاطره شیرین که برایم ماندگار شد فدراسیون جهانی انجمن ووشو چین از ما دعوت کرد برای مسابقات داخلی چین به عنوان بهترین اجرا کننده دنیا من به همراه محسن احمدی و ابراهیم فتحی در کشور چین به عنوان میهمان ویژه اجرا داشته باشیم.

آینده ووشو را چگونه ارزیابی می کنید؟

آینده ووشو کشور بسیار روشن هست و امیدوارم این سیر رو به صعود باشد و  ورزشکاران وقهرمانان همیشه  بتوانند پرچم کشورمان را به احتزاز در بیاورند و تیم هایی که در این رشته شکل می گیرد و به عنوان منتخب در مسابقات حضور پیدا می کنند بتوانند نماینده شایسته ای برای مملکت باشند و کما اینکه ما تا الآن توانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم و جایگاه خوبی را در این رشته کسب کنیم .

اگر روزی به شما بگویند ووشو کار نکنید چه ورزش دیگری را جایگزین می کنید؟

رشته اول، دوم و سوم بنده ووشو هست اما اگر بخواهم انتخاب دیگری داشته باشم با توجه به توانمندی جسمانی  رشته کشتی و رشته جودو را انتخاب می کنم چون از علایق شخصی بنده است.

از فدراسیون و مسولین چه انتظاراتی دارید؟

من در شهرستان هفتکل بدنیا آمدم یک جای بسیار محروم و در آنجا رشد کردم اگر دقت کنید بسیاری از رشته های ورزشی را شهرستانها و گاهی هم شهرستان های بسیار محروم پشتیبانی می کنند مثل قهرمان عبده ولی در کشتی، امیدوارم مسئولین از شهرستان های کم برخوردار حمایت کنند و نگاه ویژه ای داشته باشند.

همچنین با توجه به پتانسیلی که در آنها وجود دارد و  حمایت کردن از قهرمانان مطلب و گلایه ای  که همیشه مطرح بوده و است موضوع استخدامی،  امکانات اولیه زندگی می باشد چون ما نماینده کشورمان هستیم و قدرت کشورمان را با ورزش به جهانیان ثابت می کنیم امیدوارم که مسئولین یک نگاه ویژه به قهرمامان کشور داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه