English

افشین تحفه‌گر:

برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: مهمترین مزیت این نمایشگاه برگزاری مجازی و شبانه‌روزی آن است که همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن خرید داشته و سفارشات خود را از طریق سامانه در اختیار بگیرند.

برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از جمله تدابیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی مردم به این کالای با ارزش فرهنگی در شرایط ویژه برآمده از همه‌گیری ویروس کرونا و فرصتی برای عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور به عنوان پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

تحفه گر در ادامه با اشاره به جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم تا دهم بهمن بر لزوم برگزاری استانی نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: این نمایشگاه با مبنا قرار دادن گفتمان فرهنگی فرصتی مناسب برای مشارکت شهروندی و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح کشور خواهد بود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه افزود: علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه که بیشترین حجم تدابیر و برنامه‌ها در برگزاری رویدادهای فرهنگی مروج کتاب و کتاب‌خوانی را دارد، بهره ببرند.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت این نمایشگاه برگزاری مجازی و شبانه‌روزی آن است که همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن خرید داشته و سفارشات خود را از طریق سامانه در اختیار بگیرند و طی هماهنگی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل ارسال کتاب‌های خریداری شده، بسته‌های پستی به صورت رایگان برای خریداران ارسال خواهد شد.

تحفه گر اضافه کرد: با این حال امیدواریم با کسب تجربه از دوره‌های پیشین، امسال شاهد مشکلات کمتری در ارسال بسته‌ها به مشتریان باشیم و کتاب‌ها در زمان کوتاه‌تری به دست مخاطبان برسد و خیرین علاقه‌مند می‌توانند از نمایشگاه خرید کرده و کتاب‌ها را در اختیار مجموعه‌های مورد نظر خود قرار دهند. همچنین امکان خرید کتاب و اهدای آن به مناطق محروم در راستای جلب حمایت خیرین حقیقی و حقوقی فراهم شده است.

وی در ادامه متذکر شد: همچنین در این دوره از نمایشگاه امکان دریافت بن اعتباری خرید با کد پرسنلی برای سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی غیردولتی فراهم شده است و  سازمان‌ها در صورت تمایل می‌توانند این بن‌ها را تهیه کرده و در اختیار کارمندان خود قرار دهند و همچنین مقرر شده در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی  مبلغی به عنوان هدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این بن‌ها افزوده شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به در نظر گرفتن بن خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه گفت: با توجه به افزایش ۶۰ درصدی سقف خرید بن کتاب، امسال استقبال خوبی از این موضوع شد و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر برای دریافت بن خرید کتاب ثبت نام کرده‌اند.

تحفه گر همچنین تاکید کرد: در این دوره ۱۹۰۰ ناشر برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب ثبت نام کرده‌اند و می‌توانند کتاب‌های خود را از طریق سامانه مجازی نمایشگاه برای مخاطبان عرضه کنند و همچنین ناشرانی از خراسان رضوی نیز در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند و بخش بین‌الملل با تخفیفات ویژه نیز برگزار خواهد شد و برای کتاب‌های این بخش ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه در خراسان رضوی نیز برنامه‌های فرهنگی متنوع در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ می‌توان به برگزاری رویدادهایی همچون رونمایی، نقد و بررسی کتاب اشاره کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: با این وجود در حال رایزنی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در استان‌ها هستیم و امیدواریم امکان استفاده از بستر به وجود آمده برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در استان‌ها فراهم شود.

تحفه‌گر در خاتمه خاطرنشان کرد: بر این اساس از عموم مردم به شهروندان ویژه مناطقی دسترسی کمتری به کتابفروشی‌ها دارند،  دعوت می‌کنم از این فرصت پیش آمده برای خرید مجازی کتاب استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه