English

امام جمعه اصفهان :

کتاب در جامعه ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

امام جمعه اصفهان گفت: مساله کتاب بسیار مهم و ضروری است، هر آنچه باعث می شود مساله ای یاد بگیریم و معنویات را بالا ببریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کتاب در جامعه ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: اگر کتاب نبود تمدن بشریت نیز وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در چاپ برخی کتب مانند قرآن بی سلیقگی صورت گرفته است، این بی سلیقگی ها همچون در سایز ، وزن و نوع چاپ و کاغذ باعث شده که هیچگاه از آن کتاب استفاده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هرکار و سخن ما باید پشتوانه و مطالب علمی داشته و فلسفه‌ای در آن نهفته باشد.

وی با بیان اینکه نباید در زندگی و کتاب تشریفات ورود کند، با اشاره به کمبود کاغذ در کشور تصریح کرد: تشریفات در چاپ و کاغذ نوعی اسراف است و باید ضمن حفظ جذابیت و ظرافت در چاپ کتاب، از هدر رفت کاغذ جلوگیری کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دین در تمامی موارد ورود کرده و اگر از روش دین خارج شویم خطا کرده ایم گاها مشاهده می شود که از پوست حیوانات برای جلد کتب استفاده می شود که این خلاف است.

امام جمعه اصفهان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان بیان کرد: مقوله کتاب باید جدی گرفته شود زیرا فرهنگ و دانش و علم مردم در آن نهفته است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این دیدار گفت: باید دسترسی آسان به کتاب برای عموم مردم استان اصفهان فراهم می شد و به همین دلیل از ظرفیت فضای مجازی برای این مهم استفاده کردیم و نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان را در این بستر راه اندازی کردیم.

رمضانی با بیان اینکه همان گونه که شهید سلیمانی گفته بودند ظرفیت‌هایی در تهدیدها است که ممکن است در فرصت‌ها نباشد، ادامه داد: موضوع کرونا محدودیت‌هایی داشت اما فرصت‌هایی را برای ما فراهم آورد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: خصوصیت نمایشگاه مجازی این است که همه مردم استان به آن دسترسی دارند حتی ساکنان در دورترین نقطه استان می‌توانند کتاب خود را از این نمایشگاه خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه حضوری تنها در مرکز استان و افرادی که حضور پیدا می‌کردند امکان بهره مندی و خرید کتاب از نمایشگاه وجود داشت اما اکنون ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده و عموم مردم استان می توانند به نمایشگاه کتاب امسال دسترسی داشته باشند.

رمضانی گفت: بیش از 1100ناشر برای این نمایشگاه ثبت نام کردند این در حالیست که بیشترین تعداد ناشر که در آخرین نمایشگاه فیزیکی کتاب داشتیم حدود 300 ناشر بود.

وی خاطر نشان کرد: مجموع کتاب هایی که تاکنون ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان عرضه کردند بیش از 100 هزار عنوان کتاب بوده که بی نظیر است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: مجموعه همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اتفاقات خوبی را در یک هفته برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان هفته فرهنگی در حوزه های علمیه، کتابفروشی ها و بخش های مختلف سراسر استان پیش بینی کردند.

به گزارش موج؛ نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان از 20 آذرماه در سایت اینترنتی www.ketab.ir  کار خود را آغاز کرده است.

خانه ادبیات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه