English

امام جمعه اصفهان:

امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود و صرف اینکه سیاستگذاری شود ولی در جامعه کار عملی انجام نشود تاثیری ندارد.

امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در اولین جلسه ستاد احیای امر به معرو و نهی از منکر استان اصفهان در دولت جدید بیان داشت: متاسفانه روز به روز گناه در دنیا گسترش می‌یابد و پلیدترین کارها انجام می‌شود ولی از نظر دینی نباید در جامعه اسلامی منکر انجام شود.

وی اظهار کرد: ولی به خاطر اینکه نهی از منکر در جامعه خیلی سُست انجام می شود  هر روز می بینیم گناه ها چه از منظر حجاب و کارهای دیگر وکارهای اقتصادی که در آن تقلب صورت می گیرد بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود و صرف اینکه سیاستگذاری شود ولی در جامعه کار عملی انجام نشود تاثیری ندارد.

رییس ستاد احیای امر به معرو ف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: در جامعه ای که بنا به بیانیه گام سوم رهبر معظم انقلاب قرار است در جهان الگو باشد باید همه کمر همت ببندیم و حداقل در هر اداره نیروهای زیرمجموعه تشویق به زنده نگهداشتن این فریضه شوند.

به گفته وی، اگر مردم نسبت به کار دیگران بی تفاوت شدند بقیه اعمال هم ترک می شود چیزی که همه اعمال و واجبات را زنده نگه می دارد و مُحَرَمات را خاموش می کند با تفاوت بودن انسانها نسبت به همدیگر است زیرا بی تفاوتی باعث سرد شدن و از بین رفتن دستورات الهی می شود.

امام جمعه اصفهان همچنین امر به معروف و نهی از منکر را در راس واجبات اجتماعی برشمرد و گفت: اعتقادات ما برخی اجتماعی و برخی فردی است که این فریضه جزو عبادتهای اجتماعی محسوب می‌شود.

آیت اله طباطبایی نژاد تصریح کرد: کسی که در مقابل منکر و گناهی که دیگری انجام می‌دهد، عکس‌العملی نشان ندهد گناهش همپای اوست و مانند کسی است که آن منکر را انجام داده است.

دفتر امام جمعه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه