English

محمدرضا اورانی:

تولید ۲۱ هزارتن گوشت قرمز و ۳۰۰ هزار تن شیر تا پایان سال در خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: سالانه به طور متوسط ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

تولید ۲۱ هزارتن گوشت قرمز و ۳۰۰ هزار تن شیر تا پایان سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: هم اکنون میزان تولید در بخش دام و طیور استان مازاد بر نیاز و روند تولید عادی است.

اورانی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در بخش گوشت قرمز ، تخم مرغ و شیر دارای مازاد تولید نسبت به مصرف داخل استان هستیم و طبق پیش بینی و برآورد انجام شده تا آخر سال جاری ۲۱ هزارتن گوشت قرمز و ۳۰۰ هزار تن شیر در استان خراسان رضوی تولید خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ماهانه ۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و به این ترتیب پیش بینی شده تا پایان سال حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون جوجه ریزی در استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا پایان سال همانند امروز میانگین روزی ۵۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می شود و همچنین در حال حاضر روزانه ۳۶۰تن تخم مرغ در استان تولید می شود که در این بخش هم مانند گوشت قرمز و شیر مازاد بر نیاز تولید می شود.

اورانی در خاتمه یادآور شد: ۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به تعداد ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه به طور متوسط ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه