English

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ

احیا و غنی سازی ۴۰۰ هکتار از مراتع کبودرآهنگ در سالجاری هدفگذاری شده است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ عنوان کرد: عملیات احیا و غنی سازی ۴۰۰ هکتار از مراتع کبودراهنگ در سالجاری هدفگذاری شده که ۲۰۰ هکتار توسط اداره منابع طبیعی کبودراهنگ و ۲۰۰ هکتار با مشارکت مردمی اجرایی می شود و تاکنون از این میزان در مجموع ۱۸۰ هکتار به پایان رسیده است.

احیا و غنی سازی ۴۰۰ هکتار از مراتع کبودرآهنگ در سالجاری هدفگذاری شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ابوالقاسم علی ویردی  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ  روز دوشنبه در گفت و گو افزود: عملیات احیا و غنی سازی ۴۰۰ هکتار از مراتع کبودراهنگ در سالجاری هدفگذاری شده که ۲۰۰ هکتار توسط اداره منابع طبیعی کبودراهنگ و ۲۰۰ هکتار با مشارکت مردمی اجرایی می شود و تاکنون از این میزان در مجموع ۱۸۰ هکتار به پایان رسیده است.

وی عنوان کرد: از این میزان ۱۰۰ هکتار در مراتع روستای «باباخنجر»، ۶۰ هکتار در مراتع «قطار آغاج» و ۲۰ هکتار در روستای «آب‌مشکین» اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ(توابع استان همدان) از اجرای عملیات اصلاح، احیا و کپه کاری در ۱۸۰ هکتار از مراتع این شهرستان با مشارکت بهره برداران محلی و پیمانکاران بخش خصوصی خبر داد.

وی اظهار داشت: عملیات احیا و غنی سازی ۴۰۰ هکتار از مراتع کبودراهنگ در سالجاری هدفگذاری شده که ۲۰۰ هکتار توسط اداره منابع طبیعی کبودراهنگ و ۲۰۰ هکتار با مشارکت مردمی اجرایی می شود و تاکنون از این میزان در مجموع ۱۸۰ هکتار به پایان رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ گفت: این طرح ها با کندن چاله های کوچک هلال شکل با تراکم سطحی مناسب و در فاصله چهار در چهار متر یا ۶ در ۶ متر از یکدیگر، کاشت بذور گیاهان مرتعی در آن و پوشاندن آنها با خاک صورت می گیرد.

علی ویردی تصریح کرد: عملیات احیا و اصلاح مراتع در زمین های شیب دار که امکان حضور ادوات کشاورزی نیست اجرایی شده و این طرح شامل کپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری، کودپاشی و مرمت چشمه ها بوده که هم اینک عملیات کپه کاری و بذرکاری در حال انجام است.

به گفته وی، تثبیت و کاهش فرسایش خاک، افزایش تولید علوفه خوش خوراک مورد نیاز دام، افزایش ذخیره آبی و نفوذ آن در خاک به کاهش روان آب ها از نتایج مثبت کپه کاری است.

وی خاطرنشان کرد: از بین روش های تجدید حیات پوشش گیاهی مراتع، کپه کاری از روش هایی است که با استفاده از نیروی کار انسانی انجام می شود، بنابراین اشتغالزایی و بومی گرایی مزیت های مهم اصلاح و غنی سازی مراتع است.

شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار مرتع و اراضی منابع طبیعی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه