English

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی:

جهاد فاطمی به معنای مرزنشناسی در مقاومت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عده ای که یا مزدور هستند یا به نفع دشمن آبروی نظام را می برند، تلاش دارند با اظهارات مداوم در فضای مجازی، به گرانی ها و افزایش نرخ دلار پرداخته و چنین وانمود کنند که قبل از نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط اقتصادی کشور مناسب بود و وضعیت کشور را سیاه نمایی کنند.

جهاد فاطمی به معنای مرزنشناسی در مقاومت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با اشاره قرار دادن  کسانی که در تیم مذاکره کننده ایران با کشورهایی اروپایی برای برداشتن تحریم قرار دارند عنوان کرد: ادامه این مذاکرات در صورتی که از هزینه‌های مقاومت در برابر دشمن بکاهد، مشکلی ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی این سخنان را در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد بیان کرد و ادامه داد: البته اگر انجام این مذاکرات به منظور از بین بردن روحیه دشمن‌ستیزی مردم باشد، بسیار اشکال دارد چرا که دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ۱۷ دیماه، سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴ متذکر شد: دستور حذف حجاب توسط رضاخان در یک جشن سراسری صادر شد که یکی از سیاهترین نقطه ها در حکومت رضاخانی بود و در انجام این جنایت مزدور انگلیسی ها بود، نوامیس مردم مورد هتک حرمت قرار گرفتند به نحوی که وحشیانه چادرها را از سر زنان می کشیدند.

وی در ادامه گفت: ۴۲ سال است که پرچم عزتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به سبب شهامت و مقاومت مردم، برافراشته است اما غیرت و مقاومت مردم در زمان جنایت رضاخانی علیه نوامیس مردم آنقدر نبود که این جنایت را در نطفه خفه کند.

آیت الله علم الهدی همچنین افزود: زمانی که مردم در برابر دین و اقتدار نظام بی تفاوت شوند و دشمن بر کشور مسلط گردد، حداقل کار دشمن هتک حرمت نوامیس مردم خواهد بود، در زمان رضاخان که آمریکا بر کشور مسلط بود، برنامه حکومت هتک حرمت و هستی مردم بود، فقر و گرسنگی بیداد می کرد و آن طور نبود که مردم شرایط زندگی مناسبی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: سلطه آمریکا بر عراق و افغانستان منجر به بهبود شرایط زندگی مردم آن کشورها نشد و عده ای خیال نکنند که اگر روزی دشمن بر کشورمان مسلط شود، وضعیت اقتصادی مطلوب خواهد بود و قیمت دلار کاهش می یابد و فقر مردم از بین می رود.

امام جمعه مشهد

وی اذعان کرد: عده ای که یا مزدور هستند یا به نفع دشمن آبروی نظام را می برند، تلاش دارند با اظهارات مداوم در فضای مجازی، به گرانی ها و افزایش نرخ دلار پرداخته و چنین وانمود کنند که قبل از نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط اقتصادی کشور مناسب بود و وضعیت کشور را سیاه نمایی کنند، در حالی که زمان مسلط بودن آمریکا بر کشور که دلار قیمت پایینی داشت، دستمزد روزانه یک کارگر کفاف خرید یک نان و انگور هم را نمی داد اما امروز کارگر با نصف دستمزد روزانه خود می تواند یک چلوکباب بخورد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این طور نمی شود که عده ای نرخ دلار را ملاک ارزیابی یک نظام قرار دهند اما اقتدار نظامی و قدرتش در خاورمیانه را درنظر نگیرند، اگر این عده اهل شکم هستند حداقل می توانند میزان خورد و خوراک مردم در آن زمان را با میزان خورد و خوراک مردم و بضاعت مالی شان در شرایط کنونی مقایسه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: اگر مردم دین نداشته باشند و دشمن بر کشور مسلط شود، آن گاه مردم نه دلار و نه رفاه و نه هیچ چیز دیگری نخواهند داشت و جهاد فاطمی به معنای مرزنشناسی در مقاومت است و تا مردم ما مقاومت زهرایی و جهاد فاطمی دارند، عزتمند هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) عنوان کرد: همه مصائبی که کانون خانواده را به هم می ریزد و زندگی مشترک را به طلاق منتهی می کند، از ناسازگاری زن و شوهر نشات می گیرد در حالی که سیره زهرا (س) بر مبنای سازگاری در زندگی بود.

امام جمعه مشهد در خاتمه خاطرنشان کرد: اختلاط زن و مرد، زمینه ساز ارتکاب گناه است و ریشه برخی انحرافات در زندگی مشترک از همین ارتباطات و اختلاطات ناشی می شود، لذا پیروی از سیره حضرت زهرا(س) بی تردید زمینه ساز دوری از گناه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه