English

علی کاظمی:

بزرگترین پروژه شیلات شمال شرق کشور تعطیل شد

مدیر جهاد کشاورزی فریمان بیان کرد: حجم سد فریمان ۴ میلیون متر مکعب و ظرفیت بسیار بزرگی برای رهاسازی بچه ماهی و استفاده از تغذیه طبیعی و تولید گوشت ماهی می باشد که بحران خشکسالی بر این ظرفیت سایه انداخته است.

بزرگترین پروژه شیلات شمال شرق کشور تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی کاظمی مدیر جهاد کشاورزی فریمان در خبری اعلام کرد: بزرگترین پروژه شیلات شمال شرق کشور با ظرفیت ۴ میلیون قطعه در شهر فرهادگرد فریمان به دلیل خشک شدن آب قنات، به حالت تعطیل درآمده است.

کاظمی در ادامه این خبر افزود: علاوه بر این ۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۶۰ هزار قطعه که می‌توانست حدود ۶۰ تن ماهی را در سبد غذایی خانوار فریمان و خراسان رضوی تأمین کند، در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی دشت کته شمشیر فریمان به دلیل خاموشی چاه‌های کشاورزی و کاهش دبی چاه‌ها تعطیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان همچنین با اشاره به تاثیر منفی کم آبی در سال‌های گذشته برصنعت آبزی پروری شهرستان فریمان اظهار کرد: خوشبختانه در همین شرایط در برخی مزارع پرورش ماهیان سردآبی برای مبارزه با خشکسالی، پرورش دهندگان توانسته اند با فیلتراسیون و برگشت آب با استفاده از درام فیلتر، نه تنها تولید را حفظ کنند بلکه رهاسازی بیشتری هم داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچند وجود رودخانه فریمان در این شهرستان باعث ایجاد مزارع پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن گوشت ماهی قزل آلا در سال می‌شود، ولی متأسفانه به دلیل خشکسالی، برخی مزارع پرورش ماهی (استخر‌های ذخیره آب کشاورزی) تعطیل شده اند.

کاظمی با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی متذکر شد: با توجه به اینکه شهرستان فریمان جزو مناطق سرد استان است، کوتاه بودن فصل گرما برای پرورش ماهیان گرمابی مناسب نیست، ولی در عین حال در سال‌های گذشته ۲۵۰ استخر ذخیره آب کشاورزی ماهی دار بوده و ۸۰ تن گوشت ماهیان گرمابی در هر سال تولید می‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان همچنین تصریح کرد: اما در سال جاری به دلیل خشکسالی و خشک شدن آب سد فریمان، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی هم با کاهش شدید حجم آب مواجه و امکان پرورش ماهی در فریمان در آن‌ها بسیار کم شده است.

کاظمی در خاتمه یادآور شد: حجم سد فریمان ۴ میلیون متر مکعب است و ظرفیت بسیار بزرگی برای رهاسازی بچه ماهی با استفاده از تغذیه طبیعی و تولید گوشت ماهی می باشد که بحران خشکسالی بر این ظرفیت سایه انداخته است و این شهرستان ظرفیت احداث واحد‌های پرورش ماهیان خاویاری را نیز دارد که در صورت وجود متقاضی پرورش این ماهیان در این شهرستان امکان پذیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه