English

فرمانده سپاه نوشهر خبر داد:

اعزام نیروهای بسیجی و پاسدار برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کجور نوشهر

فرمانده سپاه شهرستان نوشهر گفت: در پی آتش‌سوزی گسترده جنگل‌‌های بخش کجور این شهرستان در محدوده روستاهای دلَسم و ویسَر، نیروهای بسیجی و پاسدار در کنار سایر نیروهای خدمات‌رسان و اهالی بومی منطقه جهت کمک به اطفاء و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مناطق مزبور اعزام شدند.

اعزام نیروهای بسیجی و پاسدار برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کجور نوشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ پاسدار مهرداد ابراهیم پور با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی کسب اطلاع از آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های بخش کجور در عصر روز 29 آذر، ضمن فراخوان نیروهای بسیجی و پاسدار نسبت به اعزام آنان در دو مرحله به مناطق مورد آسیب اقدام صورت گرفت که در مجموع نزدیک 150 نفر نیروی بسیجی به همراه 18 پاسدار در کنار 150 نفر از نیروهای مردمی و همچنین نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی، آتش‌نشانی و هلال احمر شروع به اطفاء حریق و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرایت آتش به سایر مناطق همجوار کردند.

وی ادامه داد: در این مأموریت تاکنون خودروهای نظامی و شخصی بسیجیان نیز جهت نقل و انتقال نیرو و امکانات از قبیل پمپ دوشی انفرادی، بیل و... به نزدیک ترین نقطه ممکن استفاده شده است.

آتش سوزی جنگل ویسر کجور

فرمانده سپاه شهرستان نوشهر با اشاره به شرایط نامساعد جوی از لحاظ وزش باد شدید گرم در مناطق مرتفع جنگلی و صعب العبور منطقه، کنترل حجم بالای آتش توسط نیروی انسانی به صورت میدانی را امری دشوار دانست و افزود: جهت عدم گسترش آتش که ممکن است به تهدیدی برای مناطق جنگلی همجوار و حتی جنگل‌های شهرستان نوشهر تبدیل شود، نیاز به تجهیزات بیشتر و خصوصاً اعزام بالگرد به منطقه می‌باشد که از طریق اداره‌کل منابع طبیعی، فرمانداری و استانداری و با پیگیری مجموعه سپاه شهرستان و سپاه کربلا، درخواست آن به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور متعهدانه و دغدغه‌مندانه نیروهای خودجوش مردمی و سایر نیروهای امدادی حاضر در صحنه که به صورت جهادی در شرایط سخت و ارتفاع بیش از 1500 متر از سطح دریا  به دل آتش زدند، گفت: با توجه به وزش باد شدید و گرم در شبانه روز گذشته زبانه‌های آتش، در کوتاه‌ترین زمان ممکن گسترش یافت و متأسفانه قریب به 28 هکتار از اراضی جنگلی منطقه را در نوردید.

سرهنگ ابراهیم‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد با لطف خداوند و بارش باران در ارتفاعات کجور در کنار تلاش های انسانی، شاهد اطفاء و کنترل حریق باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه