English

علی‌اکبر قارزی:

بیش از به ۲۰۶ هزار تن محصول چغندر قند شهرستان جوین تحویل کارخانه قند شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است.

بیش از به ۲۰۶ هزار تن محصول چغندر قند شهرستان جوین تحویل کارخانه قند شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با توجه به آخرین روزهای پایانی برداشت چغندرقند در منطقه جوین در غرب خراسان رضوی، تحویل این محصول توسط کشاورزان به کارخانه قند این شهرستان به ۲۰۶ هزار و ۶۶۳ تن رسید.

قارزی در ادامه این خبر متذکر شد: سطح زیرکشت پارسال چغندرقند در جوین چهار هزار و ۵۳۰ هکتار می باشد و این سطح امسال به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین اظهار کرد: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند، به عنوان یکی از مهمترین محصولات راهبردی است زیرا توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

قارزی در خاتمه و در مورد برداشت چغندر قند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر از هر هکتار امسال ۲۶۰ هزار تن محصول چغندر در این شهرستان تولید شود.

مهدی طلوعی‌نسب مدیر کشاورزی کشت و صنعت جوین در ادامه اضافه کرد: ۲۰۶ هزار تن چغندر تحویلی به کارخانه قند این شهرستان از مزارع چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود برداشت و بارگیری شده است و عیار پایه چغندر قند ۱۶ است لذا هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می‌شود.

طلوعی‌نسب ادامه داد: میانگین عیار چغندر تحویلی به کارخانه قند جوین ۱۷ درصد می باشد و برداشت این محصول که از اواخر مهر آغاز شده است تا پایان آذر ماه جاری ادامه دارد  و پارسال ۲۴۷ هزار تن چغندر توسط کشاورزان به کارخانه قند جوین تحویل شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه