English

قاسمعلی خدابنده:

طبق آیین‌نامه با غیبت دانش‌آموزان برخورد خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: والدین نباید نگران باشند و برای ما سلامت معلمان و دانش آموزان در درجه اول اهمیت قرار دارد و همکاران ما آموزش های لازم را در این زمینه فراگرفته‌اند.

طبق آیین‌نامه با غیبت دانش‌آموزان برخورد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: مراحل اداری و مواجهه با غیبت دانش‌آموزان در کلاس درس حضوری مدارس همانند قبل از دوران شیوع کرونا و طبق آیین‌نامه خواهد بود.

خدابنده در ادامه این خبر اضافه کرد: وقتی برگزاری مدارس و کلاسهای درس به صورت حضوری از سوی وزارتخانه اعلام و برنامه‌ریزی شده است، الزام به حضور دانش آموزان در کلاس درس نیز همانند ایام قبل از کرونا خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه افزود: بنابراین نحوه برخورد با غیبت موجه و غیرموجه همانند قبل از شیوع ویروس کرونا است و مراحل اداری آن شامل اخطار به دانش آموز، اخطار به ولی، کسر نمره انضباط و غیره می شود.

وی همچنین تاکید کرد: بازگشایی کامل مدارس و اعلام محوریت آموزش حضوری به این معناست که همه دانش آموزان طبق قواعد اعلامی باید در کلاس درس حاضر شوند و خواستار مشارکت و تعامل خانواده ها هستیم تا از آسیب آموزشی به دانش آموزان جلوگیری شود.

خدابنده همچنین یادآور شد: رعایت پروتکل‌ های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، وسایل شخصی و همچنین مواد ضدعفونی کننده از جمله مواردی است که به خوبی و به صورت کامل در مدارس در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی متذکر شد: والدین نباید نگران باشند و برای ما سلامت معلمان و دانش آموزان در درجه اول اهمیت قرار دارد و همکاران ما آموزش های لازم را در این زمینه فراگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۹۰ درصد معلمان استان دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و دانش آموزان مشمول نیز به صورت میانگین ۸۶ درصد واکسن زده‌اند بنابراین روند بخوبی در حال انجام است.

خدابنده در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش مجازی به تنهایی برطرف کننده نیاز کامل آموزشی دانش آموزان نیست و باتوجه به انجام واکسیناسیون در حد مطلوب و کاهش شیوع بیماری، آموزشهای حضوری به صورت تدریجی در مدارس به اجرا درآمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه