English

حسینعلی شهریاری:

بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت جان خود را برای حفظ سلامت جامعه فدا کرده‌اند

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشتی در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات رسانی نمود و در همه گیری ویروس کرونا نیز این تلاش‌ها و ایثارگری ها نمود بیشتری پیدا کرد.

بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت جان خود را برای حفظ سلامت جامعه فدا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: در دوران همه گیری ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت جان خود را برای حفظ سلامت جامعه فدا کرده‌اند و کادر بهداشتی و درمانی در تمامی دوران انقلاب اسلامی و در زمان های مورد نیاز، حضوری فعال و موثر داشته‌ است.

شهریاری این سخنان را در مراسم گرامیداشت مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد و ادامه داد: جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشتی در دوران هشت سال دفاع مقدس ، در پشت خط مقدم حاضر و به مجروحان خدمات رسانی نمود و علیرغم تمامی مشکلات و کمبودها، در هر زمانی که نیاز به حضور جامعه بهداشتی و درمانی بود از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند و در دوران همه گیری ویروس کرونا نیز این تلاش‌ها و ایثارگری ها نمود بیشتری پیدا کرد.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از ابتدای واکسیناسیون همگانی کرونا تا کنون بیش از ۱۰۴ میلیون دز واکسن به گروههای هدف تزریق شده و تا کنون ۸۰ درصد از گروه های هدف دز اول و حدود ۶۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و متاسفانه گروهی با فضا سازی در شبکه‌های مجازی علیه برنامه واکسیناسیون تبلیغ می‌کنند که این امر به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: علیرغم توصیه های مستمر، در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود ۵۰ درصد رسیده است و این در حالی است که هنوز همه گیری ویروس کرونا به اتمام نرسیده و ممکن است دوباره با شرایط افزایش و اوجگیری کرونا رو به رو شویم.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در این راستا با دستور رییس جمهوری ۱۰ هزار تخت بستری جدید پیش بینی شده است که در صورت مواجهه با اوجگیری کرونا با کمبودی در این زمینه مواجه نباشیم.

شهریاری در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر زیر ساختهای لازم برای تولید واکسن در کشور ایجاد شده است و در این حوزه ایران، در ردیف ۶ کشور اول جهان قرار گرفته است و تا کنون علاوه بر واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن از خارج از کشور، ۲۰ میلیون دز نیز در کشور تولید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه