English

علی اصغر انجیدنی:

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح خراسان رضوی، کمتر از ۵۰ درصد است

دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برخی از شهرهای نارنجی در شرف قرمز شدن هستند و برخی نیز بیماری فروکش کرده و به سمت شرایط زرد حرکت می کنند اما علایم خطر در استان خراسان وجود دارد.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح خراسان رضوی، کمتر از ۵۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: قرارگاه های عملیاتی در سطح استان شرایط بیماری را  رصد می کند و جلسات به صورت منظم در حال برگزاری است و شهرهایی که وضعیت قرمز در استان خراسان داشتند به وضعیت نارنجی در آمده اند و در حال حاضر شهر قرمز در استان خراسان نداریم.

انجیدنی در ادامه این خبر یادآور شد: برخی از شهرهای نارنجی در شرف قرمز شدن هستند و برخی نیز بیماری فروکش کرده و به سمت شرایط زرد حرکت می کنند  اما علایم خطر در استان خراسان وجود دارد.

دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زیرا از شهرهای محدوده قرمز در کشور، دو شهرستان در نزدیکی استان خراسان رضوی قرار دارد و خطری که وجود دارد، این است که در اثر جابجایی، شهرهای خراسان رضوی نیز در معرض قرمز شدن باشند.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حضار میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان کمتر از ۵۰ درصد است باید همه تلاش کنند که این سطح را بالا ببرند و درست است که واکسیناسیون به عنوان یک اقدام خوب در جهت کمک به ایمنی جمعی و پایین امدن ابتلا و مرگ ومیر است ولی استفاده از ماسک باز هم موثرترین روش است .

انجیدنی تاکید کرد: باید سطح واکسیناسیون کامل را بالا ببریم؛ در  واکسن تک دوز شرایط خوبی قرار داریم اما واکسیناسیون دو دوز هنوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به متوسط کشوری نرسیده است و  با اقدامات مطلوب کمیته بهداشت  تلاش می شود تا سطح واکسیناسیون را بالا ببریم .

دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: بیمار یابی فعال و رهگیری و پیگیری بیماران و افرادی که تست آنها مثبت می شود باید به متوسط کشوری برسد که این موضوع در کمیته بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است.

انجیدنی در خاتمه خاطرنشان کرد: در کمیته دارو و تجهیزات نیز تمام تلاش در رفع کمبودهای دارویی است و در کمیته اطلاع رسانی بحث اقناع سازی واکسیناسیون و استفاده مردم از سیستم نظام ارجاع انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه