English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

اقدامات پیشگیرانه، مانع از خسارات سنگین در سیل اخیر شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: بارندگی‌های شدید روزهای پنجشنبه و جمعه اخیر باعث طغیان رودخانه ها و خسارت و آبگرفتگی در شهرستان های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و عباس آباد شد.

اقدامات پیشگیرانه، مانع از خسارات سنگین در سیل اخیر شده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی رازجویان که برای بازدید از مناطق سیل زده و آسیب دیده روز شنبه به غرب استان مازندران سفر کرده بود، در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش امور آب شهرستان رامسر، میزان بارندگی اخیر حدود 425 میلیمتر درطی 30 ساعت گزارش شده است که این میزان نسبت به سیل سال 97 حدود 50 درصد بیشتر بوده ولی به دلیل اقدامات پیشگیرانه انجام شده در طی سال های اخیر، خسارت در مقایسه با خسارت سال 97 ناچیز بوده و فقط حیاط 6 واحد مسکونی دچار آب گرفتگی شد.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی هواشناسی در شهرستان تنکابن حدود 316 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است، ادامه داد: 50 واحد مسکونی روستای همشبور تنکابن به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی پستی که دارد دچار آبگرفتگی شد ولی با حضور نیروهای هلال احمر، سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشکلات مردم خیلی زود برطرف شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه ها در سال های اخیر مانع ایجاد خسارات سنگین به مردم غرب استان شده است، افزود: اگر این لایروبی ها انجام نمی شد امروز شاهد شکل گیری خساراتی بسیار سنگین در این منطق می بودیم.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر با توجه به خسارات ناشی از سیل، احداث سدهای سرشاخه گیر در استان انجام شد که این موضوع در امر کاهش خسارات ناشی از سیلاب مؤثر واقع شد.

رازجویان بیان داشت: محور قدیم چالوس – کندوان که در سیل اخیر مسدود شده بود، بازگشائی شد.

وی عنوان داشت: در راستای سیاست های پیشگیرانه مواجهه با سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن بعد از سیل سال 97، ساماندهی، لایروبی، دیواره سازی و آزادسازی حریم رودخانه ها در غرب، مرکز و شرق استان در دستور کار دستگاههای اجرایی ذیربط قرار گرفته است که با ساماندهی و لایروبی 180 کیلومتر و همچنین احداث دیوار حفاظتی در نقاط بحرانی رودخانه ها، شهرها و روستاهای سطح استان و همچنین آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها شاهد اثرات مثبت آن در سیل اخیر بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه