English

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان خبر داد؛

وقوع ۳۷۲ مورد گرفتگی شبکه و پس زدگی فاضلاب بر اثر بارندگی در اصفهان

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان از 372 مورد آب گرفتگی شبکه و پس زدگی فاضلاب منازل شهروندان اصفهان بر اثر بارندگی های روز گذشته خبر داد.

وقوع 372 مورد گرفتگی شبکه و پس زدگی فاضلاب بر اثر بارندگی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد خورسندی گفت: روز جمعه 14 آبان ماه جاری در مجموع 464 مورد حادثه به سامانه 122 این شرکت گزارش شد که 372 مورد آن مربوط به شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب بود.

وی علت وقوع این تعداد حادثه در شهر اصفهان را بارش شدید باران در یک مقطع زمانی کوتاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از شهروندان ناآگاه و نیروهای دستگاه های خدمات رسان با برداشتن دریچه منهول های فاضلاب، اقدام به هدایت روان آب ها به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری کرده بودند که متاسفانه پس زدگی فاضلاب در منازل شهروندان را در پی داشت.

سخنگوی آبفای استان اصفهان بیشترین پس زدگی فاضلاب را مربوط به زیرزمین ها و اماکن زیر تراز منفی 60 سانتیمتر عنوان کرد و گفت: بسیاری از این اماکن از نصب شیرهای یک طرفه فاضلاب خودداری کرده و یا دارای انشعاب غیرمجاز و نصب های غیراصولی بودند.

خورسندی افزود: ساکنان این گونه واحدها باید در اسرع وقت نسبت به مجاز کردن انشعاب خود و نصب شیر یک طرفه فاضلاب اقدام کرده و از صحت عملکرد شیر یکطرفه و جریان فاضلاب در سیفون اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی آبفای استان اصفهان در عین حال بر طراحی شبکه جمع آوری روان آب ها در سطح شهر توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: بررسی های میدانی روز جمعه نشان داد در معابری که از قبل چاه های جذبی جمع آوری آب باران حفر شده بود، آبگرفتگی به وجود نیامد و گرفتگی شبکه و پس زدگی فاضلاب نیز گزارش نشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه