English

با هدف احیای غذاهای سنتی کرمانشاه؛

جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی کرمانشاه برگزار می شود

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی در کرمانشاه با هدف معرفی ظرفیت‌های غذایی و خوراکی استان کرمانشاه به سایر کشورهای دنیا برگزار می‌شود.

جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، جبار گوهری با اعلام خبر جهانی شدن کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک، این موقعیت جهانی را یک ظرفیت مطلوب برای معرفی پتانسیلهای این استان دانست و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های مدون و تخصصی در این حوزه می‌توان امیدوار بود که در آینده گردشگران بسیاری در سطح بین الملل به کرمانشاه سفر کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا پروژه مستندسازی و تکمیل پرونده ثبتی برای این ۱۰۰ خوراک محلی و غذای استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۷ میراث ناملموس استان به ثبت ملی رسیده‌ و برای حفظ مواریث ناملموس استان کرمانشاه، پروژه ثبت خوراک‌ها و آداب و رسوم مربوط به آن در دستور کار معاونت میراث‌فرهنگی قرار گرفته‌ است.

گوهری با بیان اینکه بسیاری از این غذاها دیگر درست نمی‌شود و هدف ما این است که پخت این غذاهای سنتی دوباره احیاء شود، افزود: بسیاری از این غذاها هم مربوط به عشایر و جامعه روستایی استان است که به صورت سنتی و اصیل ارایه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه