English

حسن افتخاری:

تخفیف گازبها برای ۹۰درصد مشترکان گاز خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های سردسیر جهان بسیار بالا است و این موضوع در ۲بخش قابل بررسی است، بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است.

تخفیف گازبها برای ۹۰درصد مشترکان گاز خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: طرح تشویقی مدیریت مصرف گاز طبیعی از دیماه پارسال آغاز شده است که از آن زمان تا کنون ۹۰درصد مشترکان بخش خانگی و عمومی استان از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

افتخاری در ادامه اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۲میلیون و ۳۳۰هزار مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی است که از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۲میلیون و ۱۰۰هزار مشترک از بخشودگی و یا تخفیف گازبها استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی همچنین افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران در سال گذشته، گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی برای مشترکان کم‌مصرفی که الگوی تعیین شده را در سکونتگاه‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری رعایت کنند، از ابتدای دیماه ۱۳۹۹ رایگان اعلام شده است.

وی تاکید کرد: الگوی مشترکان کم‌مصرف در تمامی شهر‌های استان خراسان رضوی از نیمه فروردین تا نیمه آبان هر سال ۴۵مترمکعب در ماه و در فصل سرد سال یعنی از نیمه آبان‌ماه تا نیمه فروردین سال بعد ۲۰۰مترمکعب در ماه است. این یک پاداش برای خانواده‌هایی است که در مدیریت مصرف مشارکت می‌کنند.

افتخاری در ادامه و در مورد لحاظ شدن تخفیف در قبوض مشترکان یادآور شد: مشترکان گازطبیعی هم که مصرف آنان در سال نسبت به مدت مشابه ۲سال قبل به میزان ۱۰درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵درصدی به عنوان پاداش صرفه‌جویی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی

وی متذکر شد: میزان مصرف گاز طبیعی ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های سردسیر جهان بسیار بالا است و این موضوع در ۲بخش قابل بررسی است، بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز، ماهانه تا ۱۰۰مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی عنوان کرد: در سامانه موتورخانه و پکیج نیز جدای از مباحث مرتبط با بهینه سازی و ارتقای عملکرد موتورخانه ها، که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، کاهش ۲درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۶درصدی گاز طبیعی مشترکان شود.

وی تصریح کرد: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی وسایل، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنجره‌ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال‌های کولر در زمستان از راهکار‌های کاهش مصرف گازطبیعی در روز‌های سرد است.

 افتخاری در خاتمه خاطرنشان کرد: همه مشترکان گاز طبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک نسبت به مشاهده میزان مصرف خود در سال‌های قبل اقدام کرده و با بکارگیری دستورالعمل ها، از مزایای طرح ملی گازبهای رایگان بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه