English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

مناطق شرقی استان اصفهان در زمستان سوخت دوم و جایگزین داشته باشند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: با توجه به رشد ۱۰ درصدی مصرف کنندگان گاز به ویژه در بخش خانگی و صنایع، احتمال کسری گاز، در زمان پیک مصرف وجود دارد و شهرستان های شرق استان باید سوخت دوم را جایگین نمایند.

مناطق شرقی استان اصفهان در زمستان سوخت دوم و جایگزین داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید مصطفی علوی ،با اشاره به اینکه برای انتقال گاز به شهرستان های شرق استان مسیری حدود ۳۰۰ کیلومتر با تدابیر ویژه ای طی می‌شود، گفت: برای برخورداری مستمر از گاز طبیعی باید اقدامات لازم برای بهره مندی از سوخت دوم در این مناطق تدارک دیده شود.

وی، بیان داشت: احتمال قطع گاز در برخی مواقع که خارج از اختیار ماست وجود دارد و در صورتی‌که سوخت دوم تدارک دیده نشود ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه هزینه انتقال خط گاز به مناطق شرقی استان اصفهان بسیار سنگین است افزود: در حال حاضر برای گازرسانی به مناطق شرقی استان از گاز "سی ان جی" استفاده شده به این صورت که گاز در شهرستان نایین در" ایستگاه مادر" فشرده سازی و از طریق مخازن فشار قوی به ایستگاه های دختر منتقل و از آنجا به شبکه شهری تزریق می شود. .

این مقام مسئول با تاکید بر مصرف منطقی و بهینه گاز طبیعی برای پیشگیری از کسری گاز، افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیون متر مکعب کسری گاز در زمان پیک مصرف در استان وجود داشت و امسال نیز با توجه به رشد ۱۰ درصدی مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی و صنایع، پیش‌بینی می‌شود امکان اعمال محدودیت مصرف گاز بر مبنای نظرمرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز وجود دارد.

امسال هم قبوض گاز با مصرف ۲۰۰ مترمکعب در ماه رایگان می شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطر نشان کرد: در صورتی که مشترکین خانگی فقط در سه ماهه پایانی زمستان میزان مصرف خود را هر ماه به ۲۰۰ مترمکعب برسانند قبض آنها رایگان می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان اصفهان تا حد توان با اولویت تامین گاز خانگی به‌صورت ویژه در استان تلاش خواهد کرد، گفت: مشترکین با صرفه‌جویی در مصرف می‌توانند افزون بر سرعت بیشتر در رسیدن گاز به صنایع، اشتغالزایی و ارزش افزوده ایجاد کنند.

علوی گفت: استان اصفهان با مصرف سالانه بیش از ۲۱ میلیارد متر مکعبی گاز در همه بخش‌ها به‌دلیل توسعه صنعتی و تراکم جمعیت دومین استان پرمصرف کشور بعد از تهران است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی