English

سید مصطفی علوی خبر داد:

طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز اصفهان از مشترکین

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز اصفهان از مشترکین خبر داد.

طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز اصفهان از مشترکین

به گزار ش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید مصطفی علوی  در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: مجموع طلب شرکت گاز استان اصفهان از مشترکین بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است که عمده این بدهکاران صنایع بزرگ استان هستند.

وی گفت: 20 درصد مصرف گاز استان اصفهان در بخش خانگی و  حدود ۸۰ درصد مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه است.

این مقام مسئول ادامه داد: م صرف گاز بخش خانگی در فصل گرم سال ۳۶ درصد ‌و صنعت ۶۴ درصد و در فصل سرد سهم مصرف گاز بخش خانگی ۵۹ درصد و صنعت ۴۱ درصد است.

علوی اظهار کرد: میزان برآورد کسری گاز در پیک سال ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون مترمکعب در روز است که این میزان کسری در پیک سال گذشته ۱۵ میلیون مترمکعب در روز بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به ۲۷ هزار کیلومتر لوله گازکشی در استان افزود: در شرق استان گاز رسانی به این مناطق به صورت سی ان جی می باشد.

وی بیان داشت: در سال گذشته در ایام سرد سال در شرق استان  روزانه بالغ بر ۲۷ کفی گاز سی ان جی معادل ۱۲۰ هزار مترمکعب منتقل کردیم.

این مقام مسئول گفت: ماموریت اصلی شرکت گاز تحویل مستمر و ایمن گاز به مشترکین است که گاها خسارت فیزیکی به شبکه و انشعابات و رعایت نکردن الگوی مصرف ( مصرف غیر بهینه)  عاملی برای تهدید جدی در تامین مستمر گاز می باشند.

علوی در خصوص چالش های شرکت گازتوضیح داد:استفاده غیرمجاز و برداشت های غیرقانونی، استفاده از وسایل غیراستاندارد و پرمصرف، توسعه نیافتن فرهنگ مصرف بهینه، توجه نکردن به الزامات قانونی توسط مصرف کنندگان و اداراتی که مسئولیت دارند از چالش های عمده بهینه سازی مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهینه سازی و صرفه جویی مصرف گاز در استان افزود: بهینه سازی موتورخانه های دولتی و شرکت ها و حذف بخاری از مدارس از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ مصرف کننده گاز وجود دارد، گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ علمک گاز در استان نصب شده است، همچنین بیش از  ۱۰۰۰ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ راه اندازی کرده ایم.

سید مصطفی علوی با اشاره به فعالیت 162 جایگاه سی ان جی در استان اظهار داشت: در حال حاضر شرکت گاز استان اصفهان  به ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۶۲ شهرک صنعتی گازرسانی می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان مصرف سالانه گاز ۲۱ میلیارد مترمکعب و روزانه ۵۸ میلیون مترمکعب است که معادل گاز بیش از دو فاز پارس جنوبی در استان مصرف گاز داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان گفت: در حال حاضر ۱۱۲ شهردر استان اصفهان  و ۱۰۶۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و 100 درصد خانوارهای شهری و ۹۹ درصد خانوراها در روستاها گاز دار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه