English

علی روح‌بخش:

فعالیت های داروخانه‌های خراسان رضوی، پایش مستمر می شود

مدیر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۳۲ بازدید از داروخانه های سطح کلانشهر مشهد صورت پذیرفته است.

فعالیت های داروخانه‌های خراسان رضوی، پایش مستمر می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی روح‌بخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: همه داروخانه‌های استان به لحاظ لزوم حضور مسوول فنی و ممنوعیت عرضه داروهای قاچاق و خارج از فهرست به صورت مستمر پایش می‌شوند.

روح‌بخش در ادامه این خبر اضافه کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۳۲ بازدید از داروخانه های سطح کلانشهر مشهد صورت پذیرفته است که این روند همچنان ادامه دارد و ۸۳۰ باب داروخانه خصوصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اطلاعات خود را در سامانه HIX وزارت بهداشت ثبت نموده اند که از این تعداد، ۶۱۰ باب به صورت روزانه و نیمه وقت در سطح شهر مشهد و تعداد ۹۱ باب به صورت شبانه روزی در این شهر فعالیت دارند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: طی هزار و ۳۲ بازدیدی که امسال از داروخانه‌های سطح شهر مشهد انجام شده، ۱۲۶ مورد تخلف گزارش شده است که از این تعداد، ۸۶ مورد عدم حضور مسوول فنی و بقیه مربوط به عرضه داروهای قاچاق و خارج از فهرست بوده‌ است.

وی در مورد پایش داروخانه ها یادآور شد: طی بررسی های موارد تخلف؛ ۱۲۶ مورد تذکر کتبی به داروخانه ها داده شد، ۱۱ مورد در کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۰ طرح شده و هفت مورد تعلیق صلاحیت فنی مسوولان فنی داروخانه‌ها، ۶ مورد قطع سهمیه دارویی و ۶ مورد ارجاع به مراجع قضایی صورت پذیرفته است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: این مدیریت آماده دریافت نظرات و پیشنهادها در حوزه داروخانه ها، شرکت های توزیعی، کارخانجات داروسازی و همچنین پیگیری برای برخورد قانونی با مداخله گران در امر دارو و درمان بیماران است.

روح بخش در خاتمه گفت: در راستای برگزاری سلسله جلسات کمیسیون قانونی ماده ۲۰  امور داروخانه ها و توزیع با حضور معاون غذا و دارو ، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی؛ انجمن داروسازان؛ داروساز آزاد و ... به میزبانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی ۶ جلسه، ۱۲۶ موضوع در نیمه اول سال جاری مصوب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه