English

انسیه خزعلی:

ساختار حضور و فعالیت زنان در کلانتری‌ها نیازمند بازنگری است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: باید نیروی انسانی بیشتری در حوزه کلانتری زنان جذب و ساختار خاصی برای حضور آنان تعریف شود.

ساختار حضور و فعالیت زنان در کلانتری‌ها نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از کلانتری بانوان فرماندهی انتظامی مشهد به عنوان تنها کلانتری بانوان کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با  پلیدی‌ها و جبهه نظم و امنیت ایران مقتدر است و حضور گسترده بانوان در این عرصه دشوار با توجه به وظایف مادری که دارند، باعث افتخار است.

خزعلی در ادامه تاکید کرد: ساختار حضور و فعالیت زنان در کلانتری‌ها نیازمند بازنگری است تا بین حضور آنان در محل کار با انجام وظایف همسری و مادریشان در خانه هماهنگی لازم ایجاد شود.

معاون رییس جمهور همچنین اضافه کرد: باید نیروی انسانی بیشتری در حوزه کلانتری زنان جذب و ساختار خاصی برای حضور آنان تعریف شود.

سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی مشهد نیز در این بازدید اعلام کرد: کلانتری 34 بانوان مشهد تنها کلانتری بانوان سطح کشور است که 90 درصد از کارکنان آن را زن تشکیل می دهد.

بازدید معاون رییس جمهور کلانتری بانوان مشهد

سرهنگ دهقانپور در ادامه گفت: این کلانتری به علت ماموریت‌های حریم حرم مطهر رضوی ایجاد شده است و حضور آنان در مواردی که معذوریت در اجرای احکام قضایی در خصوص بانوان وجود دارد، ضروری است.

فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: در سایر کلانتری‌ها نیز از حضور بانوان به عنوان مددکار و مشاور بهره گرفته می شود و در این کلانتری متهمین به صورت بازداشت موقت نگهداری می شوند که به دلیل مادر بودن آنان و ملاحظاتی که در رعایت حقوقشان باید اعمال شود، کار را برای بانوان پلیس این مجموعه سخت می کند.

سرهنگ دهقانپور در خاتمه متذکر شد: 70 درصد جرایم کسانی که در بازداشتگاه موقت این کلانتری حضور می یابند، سرقت است و بانوان کلانتری 34 مشهد در حوزه کشف جرایمی که در حریم حرم اتفاق می افتد، بسیار موفق بوده اند، با این حال به لحاظ حجم فعالیتها نیاز بیشتری به نیروی انسانی به عنوان پشتیبان وجود دارد.

بازدید معاون رییس جمهور کلانتری بانوان مشهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه