English

محمد شمسایی:

افزایش هزینه اپراتورها بدلیل سرقت تجهیزات مخابراتی است

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور بیان کرد: هدف بسیاری از آسیبهای وارده به تجهیزات مخابراتی سرقت سیم و کابل مسی بوده و کابینهای بی.تی.اس تلفن همراه نیز در همین چارچوب مورد دستبرد سارقان خرابکار قرار می‌گیرند.

افزایش هزینه اپراتورها بدلیل سرقت تجهیزات مخابراتی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شمسایی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور در خبری اعلام کرد: سرقت تجهیزات از ایستگاههای مخابراتی و سایت‌های بی.تی.اس تلفن همراه هزینه زیادی را به اپراتورهای تلفن همراه تحمیل کرده است.

شمسایی در ادامه این خبر تصریح کرد: تداوم این روند در مجموع هزینه نگهداری تجهیزات و شبکه را برای اپراتورهای تلفن همراه به شدت افزایش داده است و سرقت کابلهای مسی شبکه مخابرات و تجهیزات سایتهای بی.تی.اس تلفن همراه آن قدر زیاد و سریع روی می‌دهد که اپراتورها برای تامین مجدد تجهیزات تاسیسات مخابراتی و راه‌اندازی شبکه ارتباطی با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استانهای شمال شرق کشور متذکر شد: سرعت و دفعات این سرقتها به حدی است که مشاهده شده یک سایت مورد دستبرد سارقان در پی اقدامات تخصصی برای ترمیم و راه‌اندازی آن به فاصله تنها یک هفته دوباره مورد سرقت قرار می‌گیرد.

وی همچنین افزود: هدف بسیاری از آسیبهای وارده به تجهیزات مخابراتی سرقت سیم و کابل مسی بوده و کابینهای بی.تی.اس تلفن همراه نیز در همین چارچوب مورد دستبرد سارقان خرابکار قرار می‌گیرند.

شمسایی در ادامه اضافه کرد: دزدان تجهیزات مخابراتی هنگام دستبرد به سایتها و مواجهه با فیبرنوری، کل کابین بی.تی.اس تلفن همراه را سرقت و همین کابین را پس از لخت کردن آن در گوشه‌ای رها می‌کنند و همین اقدام خرابکارانه سارقان تجهیزات مخابراتی باعث ایراد میلیاردها ریال ضرر به اپراتورهای تلفن همراه می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور بیان داشت: سارقان خرابکار در دستبرد به پستهای بی.تی.اس تلفن همراه اقلامی چون فنس، باطری، کولر گازی، تجهیزات تخصصی خنک‌کننده، دوربین نظارتی و حتی بخشی از دکلهای مخابراتی را غارت می کنند.

وی اظهار کرد: هم‌اینک به طور ماهانه گزارشهای متعددی از دستبرد سارقان دکلها و تجهیزات مخابراتی به مجموعه نظارتی شرکت مخابرات در شمال شرق کشور ارائه می‌شود گرچه گاه این سرقتها منجر به از کار افتادن سایتهای بی.تی.اس نمی‌شود ولی پایدار نگهداشتن فعالیت سایت و عملیات ارتباطی در چنین سایتهایی نیازمند هزینه و کار تخصصی برای تجهیز دوباره آنهاست.

 دزدان تجهیزات مخابراتی

شمایی همچنین گفت: علاوه بر گزارش سرقتها به نهادهای امنیتی، انتظامی و استانداریهای منطقه، ظرف چهار ماه اخیر اپراتورهای مخابراتی ملزم به رعایت الزامات امنیتی و ارتقای کارآیی تجهیزات برای مقابله با دستبرد به ایستگاههای مخابراتی شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از سایتهای مخابراتی آن قدر ارزشمند هستند و یا در برخی مناطق آمار سرقتها به حدی زیاد است که اپراتورها ناگزیر از به کارگیری مستقیم نیروی انسانی برای حفاظت آنها شده‌اند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استانهای شمال شرق کشور بیان کرد: اپراتورها همچنین استفاده از دزدگیرهای الکترونیکی و دوربینهای نظارتی را در محدوده سایتهای بی.تی.اس برای مقابله با دستبرد و پیشگیری از سرقتهای خرابکارانه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شمسایی در خاتمه خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در جغرافیای جنوب خراسان رضوی و همچنین خراسان جنوبی رضوی کم است و مکان استقرار سایتهای مخابراتی از مراکز جمعیتی فاصله دارند لذا زمینه سرقت در این منطقه فراهم‌تر به نظر می‌رسد با این وجود سرقت تجهیزات مخابراتی در جنوب خراسان رضوی و همچنین خراسان جنوبی کمتر از مناطق مرکزی و شمالی خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه