English

با حضور جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان اصفهان ؛

سایت سرسفره شهدا و کتاب دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان رونمایی شد

مراسم رونمایی از سایت سرسفره شهدا و کتاب دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان با حضور سردار علی مقواساز جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان، خانواده شهدا و دیگر مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

سایت سرسفره شهدا و کتاب دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مراسم رونمایی از سایت سرسفره شهدا و کتاب دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان(هنرستان فنی ماندگار ابوذر اصفهان) با حضور سردار علی مقوا ساز جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان، خانواده شهدا و دیگر مسئولان و دانش آموزان برگزار شد.

حسین رجب پور در این مراسم با تبریک آغاز هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: یکی از مدارسی که در سطح استان داریم و بیشتر از 100 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب و نظام کرده است هنرستان ابوذر است.

رئیس بسیج دانش آموزی اصفهان عنوان کرد: امروز دو برنامه داریم که یکی از برنامه ها رونمایی از سایت سر سفره شهدا و برنامه دیگر رونمایی از دانشنامه شهدای هنرستان ابوذر است.

رجب پور بیان کرد: سال گذشته دانش آموزان در سطح استان یک پروژه ای را انجام دادند  با این موضوع که در رابطه با شهدای فامیل، محله و شهر تحقیق کرده و آثارشان را جمع بندی و آلبوم شهدا را تکمیل کردند؛ حدود ١١ هزار و ٧٠٠ آلبوم جمع بندی شد.

٩ هزار و ٢٠٠ آلبوم که یک گنجینه گرانبها است، بدست آمد

وی افزود: جشنواره ای تحت عنوان سرسفره شهدا برگزار و آلبوم ها آورده شد، آلبوم هایی که مربوط به شهدای استان، غیرتکراری و غیر از شهدای شاخص بود جدا سازی شد و که نهایتا حدود ٩ هزار و ٢٠٠ آلبوم که یک گنجینه گرانبها است، بدست آمد.

حسین رجب پور در این مراسم خاطر نشان کرد: در طول تابستان توسط یک تیم بسیجی آثار اسکن شد و در حال حاضر نیز موجود است و ما در مواقع مختلف، در اختیار  مجموعه های مختلف فرهنگی قرار می دهیم.

رئیس بسیج دانش آموزی اصفهان گفت: چون قرار است در سال ١۴٠١  که قرار است کنگره شهدای استان برگزار شود سردار فرمانده سپاه استان دستور داد در سال جدید تحصیلی، تکمیل آلبوم شهدا توسط دانش آموزان ادامه داشته باشد و این آلبوم ها در همان مدارسی که دانش آموزان تکمیل کردند به یادگار بماند.

وی افزود: برای اینکه آلبوم های تکراری ایجاد نشود سایت سرسفره شهدا طراحی شد و دانش آموزان از ابتدای آذر ماه که مصادف با هفته بسیج است می توانند به سایت مراجعه کنند و شهید مورد نظرشان را انتخاب کنند.

رجب پور عنوان کرد: به کمک بنیاد شهید سایت به گونه ای برنامه ریزی شده که اسامی تمام شهدای اصفهان در سایت بارگذاری شده و شهدایی که در سال گذشته آلبومشان تکمیل شده را دانش آموز نمی تواند انتخاب کند.

حسین رجب پور اذعان کرد: دانش آموزان شهدایی که آلبومشان تکمیل نشده را انتخاب می کنند، تحقیقاتشان را انجام می دهند و در فاصله زمانی که مشخص کردیم فایل را برای مدیر سایت می فرستند تا در سایت بارگذاری شود و به این صورت آلبوم را برای جشنواره می فرستند.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای این هفته گفت: یادواره های مختلف شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا، تجلیل از نخبگان علمی دانش آموز و …در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده است؛ مهمترین برنامه استکبار ستیزی است که روز 13 آبان با حضور داشن آموزان برگزار خواهد شد

در این مراسم مادر شهید حسن حجریان با بیان اینکه این شهید من را سربلند کرده است و افتخار ما امروز این است که بچه های امروز پیرو شهدا هستند به خاطراتی از این هشید پرداخت، همچنین بردار شهید حمیدرضا نوابخش نیز در این مراسم روایتی از خاطرات بردار شهیدش داشت که فضای خاصی را در این مراسم ایجاد کرد.

سید‌رحیم زرافشانی در این مراسم اظهار کرد: هنرستان فنی ماندگار ابوذر اصفهان بعد از مرکز آموزشی که در نجف آباد است، دومین مدرسه در کشور از لحاظ تعداد دانش آموز است.

مدیر هنرستان فنی ماندگار ابوذر اصفهان تصریح کرد: 128 شهید که تعداد 71 نفر از این شهدای مدرسه هنگام تحصیل شهید شدند؛ این شهدا باعث افتخار هستند و ما همیشه خانواده شهدا را به مدرسه دعوت می کنیم و از دعای خیر آن ها بهره می بریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه