English

علی بیاتی قله زو:

بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت شده است

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است.

بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت دریافت شده است.

بیاتی قله زو در ادامه این خبر افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۱۴ هزار و ۵۶۴ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت دریافت و بررسی شده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی اضافه کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، چهارده هزارو پانصدو شصت و چهار گزارش ستاد خبری ، شکایت مردمی و ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، سامانه سامد و پیامگیر ۱۲۴ دریافت شده است .

وی در ادامه تصریح کرد: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد ، عدم درج قیمت با ۱۴ درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است.

بیاتی قله زو متذکر شد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ ، میوه و تره بار، خواربار و در بخش خدمات، رستوران ها وغذاخوری ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است .

وی تاکید کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد چهار هزار و صد و یازده واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت اشاره کرد: در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود و در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است .

وی همچنین گفت: خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در کشور رتبه اول و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از تهران کسب نموده است.

بیاتی قله زو در خاتمه خاطرنشان کرد: سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان ، شماره تلفن ۱۲۴ ، شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات ، انتقادات ، پیشنهادات و نظرات مردمی را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه