English

مهدی دسینه:

منابع بانک های مناطق آزاد هرمزگان قابل استفاده نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: برخی قراردادهای بیمه ای شرکت‌های بزرگ مستقر در استان هرمزگان، در سایر استان ها منعقد می شود و منابع بانک های مستقر در مناطق آزاد نیز در استان قابل استفاده نیست.

منابع بانک های مناطق آزاد هرمزگان قابل استفاده نیست

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در نخستین نشست مشترک با وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: این استان در بیشتر حوزه های اقتصادی در کشور پیشتاز است و با توجه به موقعیت ویژه اقتصادی استان هرمزگان، نگاه ویژه ای را نیز می طلبد.
دسینه در بیان مشکلات موجود در استان عنوان کرد: قوانین و مقررات اقتصادی موجود در مناطق آزاد تجاری باید در راستای کمک به سرزمین اصلی باشد.
وی ابراز داشت: هرمزگان در کسب درآمدهای استانی جز شش استان اول کشور محسوب می‌شود و در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور رتبه سوم، رتبه اول درآمدهای گمرکی، رتبه برتر تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور، رتبه اول فروش اموال تملیکی و به تبع آن گردش مالی بالای بانک ها و بیمه های استان همگی بیانگر جایگاه خاص هرمزگان در اقتصاد کشور است.
دسینه با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها و انبارهای اموال تملیکی در استان، عنوان کرد: شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی که در این استان فعالیت دارند باید مطابق قانون مالیات خود را در همین استان پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: مشاهده می شود که قراردادهای بیمه ای شرکت‌های بزرگ مستقر در استان هرمزگان، در سایر استان ها منعقد می شود و منابع بانک های مستقر در مناطق آزاد نیز در استان قابل استفاده نیست.
دسینه عدم بهره مندی استان از منابع گمرکات استان را یادآور و همچنین خواستار تدوین و تجدید قوانین گمرکی در خصوص واردات ملوانی و ته لنجی شد و خاطرنشان کرد: با تمام این مشکلات به آینده امیدواریم و برای تحقق اهداف، برنامه ها و مأموریت های جدید پیش رو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه