English

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به خبرگزاری موج؛

ترخیص ۲۵۰۰ خودروی خارجی برای نوسازی تاکسی های مناطق آزاد

مرتضی شیخ زاده گفت: در مورد ترخیص 2500 خودروی دپو مانده در گمرکات قرار شده که با همکاری سازمان اموال تملیکی کشور این خودروها به برخی مناطق آزاد که جنبه گردشگری دارند واگذار شود تا برای بحث نوسازی تاکسی ها استفاده کنند.

ترخیص 2500 خودروی خارجی برای نوسازی تاکسی های مناطق آزاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه مالیات ارزش افزوده از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مجوز دارند مالیات اخذ نمی شود اما نمایندگان مجلس مصوبه ای برخلاف این را مصوب کرده است، گفت: بعد از اعتراض فعالان اقتصادی علیه این مصوبه تصمیم گرفته تا این مصوبه را مورد بازنگری قرار گیرد و از آنجایی که شش ماه از زمان تصویب یک موضوع باید بگذارد تا دوباره توسط مجلس آن را مورد بازنگری قرار دهد.

مرتضی شیخ زاده با بیان اینکه خبری که درباره حقوق نجومی منتشر شده واقعیت ندارد، افزود: به دلیل مشکل چک سجاد و...باعث شد که حقوق برخی مدیران حقوق دو ماه و اضافه کاری و...بوده و از طرف دیگر برخی ایثار گر بودند که مالیات بر حقوق ندارد و باعث شده بود رقم قابل توجهی شود و همین مساله دستاویز رسانه های معاند می شود.

او با تاکید بر اینکه مناطقی که از ابتدای سال استخدام شده اند باید بر مبنای پست فعالیت کنند و برای هیچ پستی نباید دو نفر استخدام شوند، تصریح کرد: در حال حاضر نقشه راه این است که تعداد نیروهای سازمان مناطق آزاد کاهش یابد.

سخنگوی شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره آمار واردات مناطق آزاد گفت:  در سال 99 مناطق آزاد کشور 854 میلیون دلار صادرات و 700 میلیون دلار واردات داشته و در مناطق ویژه اقتصادی در شش ماهه دوم سال 99 میزان صادرات 4 میلیارد دلار و میزان واردات یک میلیارد دلار بوده که در مجموع آمارها حکایت از این دارد که 2 درصد از کل واردات کشور از طریق مناطق آزاد انجام می شود.

شیخ زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نزدیک به 3 هزار انبار دارند، گفت: در مناطق آزاد اقتصادی قاچاق کالا معنا ندارد اما کالا از سرزمین مناطق آزاد کالا را به سرزمین اصلی قاچاق می کنند به همین دلیل به ستاد مبارزه با قاچاق کالا کمک کردیم و تفاهمنامه های امضا شد که جلوی قاچاق گرفته شود و در مورد ترخیص 2500 خودروی دپو مانده در گمرکات قرار شده که با همکاری سازمان اموال تملیکی کشور این خودروها به برخی مناطق آزاد که جنبه گردشگری دارند واگذار شود تا برای بحث نوسازی تاکسی ها استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه امکان واردات خودروهای زیر 2500 سی سی که قیمت زیر 40 هزار دلار دارند به مناطق آزاد امکان پذیر است، گفت: طبق قانون واردات همه کالاهای غیرممنوعه در مناطق آزاد مجاز است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پروتکل های جدیدی در نظر گرفته شده است، گفت: اگر مناطق آزاد بدون زیرساخت ایجاد شود حتی تبدیل به یک تهدید می شود و می تواند با بخش های محلی آنجا چالش پیدا کند. از طرف دیگر در منطقه آزاد قشم به دلیل نداشتن زیرساخت 400 پیشنهاد سرمایه گذاری در آنجا رد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه