English

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه:

جابجایی روزانه یک میلیون مسافر در کرمانشاه/ کرونا کنترل شود، آمادگی جابجایی مسافر نوروزی را داریم

غلامرضا شهبازی میانگین سن دستگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه را ۱۲ سال اعلام کرد و گفت: طبق استاندارد و مدیریت سوخت این میانگین باید ۱۰ سال باشد.

جابجایی روزانه یک میلیون مسافر در کرمانشاه/ کرونا کنترل شود، آمادگی جابجایی مسافر نوروزی را داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده است، گفت: برای نوسازی این ناوگان برای سال آینده ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم سال ۱۴۰۰ تمام این ناوگان نوسازی شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر دستگاه اتوبوس شهری نزدیک به چهار میلیارد تومان است، گفت: تامین این رقم با وضعیتی که شهرداری‌ها از نظر مالی دارند بسیار سنگین است به همین دلیل شهردار کرمانشاه با پیگیری مستمر از طریق وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری‌ها برای تامین این هزینه‌ها درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت کرده که تاکنون با ۱۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شده است.

شهبازی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه از سال ۸۷ در سه مرحله به چهار شرکت خصوصی برون سپاری شده است، افزود: با اعتبارات اختصاص یافته در راستای نوسازی این ناوگان اتوبوسرانی به هر دستگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط یک میلیون مسافر شهری از طریق حمل و نقل عمومی شهری کرمانشاه جا به جا می شود، گفت: در شهر کرمانشاه ۶ هزار و ۸۹۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس شهری و ۲ هزار تاکسی آژانس زیرنظارت این سازمان به شهروندان خدمت رسانی می کند.

شهبازی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان تاکسی رانی شهر کرمانشاه بیش از ۹ سال است، افزود: شهرداری برای طرح توسعه نوسازی تاکسی‌ها شهر کرمانشاه برنامه‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی به شرط تحویل دستگاه فرسوده خود در دست اجرا دارد.

وی ابراز امیداوری کرد: در سال ۱۴۰۰ با فراهم شدن زیر ساخت ها، در تاکسی های زیر نظارت این سازمان دستگاه های «پی آر کد» برای پرداخت الکترونیکی کرایه های مسافران در نصب شود.

شهبازی همچنین ابراز امیداوری کرد در سال آینده با پیگیری های سازمان شهرداری ها، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور؛ سهم ۵۰ درصد دولت برای بیمه رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی که از سال ۹۳ متوقف شده، دوباره مصوب شود.

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به رانندگان

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به خسارت هنگفت شیوع بیماری ویروس کرونا به سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه گفت: قبل از شیوع کوید ۱۹؛ میانیگن درآمد هر دستگاه تاکسی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان بود که با شیوع این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، این درآمد بسیار کاهش یافت.

شهبازی اضافه کرد: این سازمان در راستای جبران خسارت حوزه حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه هشت هزار و ۴۵ نفر را برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل استان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان معرفی کرده است.

 وی تصریح کرد: سازمان ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ ۱۰۰ هزار ماسک رایگان، ۶۷ هزار پیامک نصب بنر و برچسب رعایت نکات بهداشتی، بیش از ۶۰۰ هزار لیتر ضد و عفونی و گند زدایی بین رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی توزیع کرده است.

شهبازی همچنین از توقیف ۳۵ دستگاه تاکسی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در حوزه ناوگان حمل نقل عمومی شهر کرمانشاه تاکنون ۳۰ نفر به بیماری ویروس کرونا مبتلا شدند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی نداشتیم.

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز گفت: این سازمان هر ساله برای جابه جایی مسافران نوروزی تاکسی های رایگانی در ورودی و خروجی و میادین شهر کرمانشاه در راستای خدمت رسانی به مهمان نوروزی مستقر می کند.

شهبازی اضافه کرد: اگر وضعیت شیوع بحران کرونا و براساس ستاد مقابله با کرونا استان مسافرت نوروزی را مصوب کند این سازمان توانایی دارد با هشت دستگاه تاکسی گردشگری مهمانان نوروزی را به اماکن گردشگری و تاریخی شهر کرمانشاه راهنمایی و جابه جایی کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه