English

دیدار مدیر مخابرات منطقه اصفهان با رئیس شورای اسلامی شهر

مدیر مخابرات منطقه اصفهان به همراه جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر اصفهان، با رئیس این شورا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر مخابرات منطقه اصفهان با رئیس شورای اسلامی شهر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسماعیل قربانی در این دیدار ضمن عرض تبریک به جهت انتخاب محمد نور صالحی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان تعیین کننده سیاست ها و چشم اندازهای شهری، نقش تعیین کننده ای در پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی  از طریق ‌همکاری مردم و نظارت بر امور شهری و روستایی دارد و این مهم، گویای جایگاه با اهمیت این شوراها در مباحث شهری است.

وی با اشاره به  لزوم هوشمند شدن شهرها در عصر حاضر اظهار کرد: در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرها به عنوان بستر تامین کننده زیرساخت های ارتباطی، ناگزیر از هوشمند هستند و قطعا نیل به این هدف تاثیر بسزایی در تسهیل امور شهری و شهرداری ها خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان افزود: شهر هوشمند چارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده و بخش بزرگی از این چارچوب، اساساً یک شبکه هوشمند از اشیاء متصل و ماشین‌هایی است که اطلاعات را با استفاده از فناوری بی‌سیم و رایانش ابری انتقال می‌دهند.

قربانی توسعه اینترنت اشیاء را از لوازم ایجاد شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: یکپارچه سازی اشیا و داده‌ها با زیرساخت‌های فیزیکی و خدمات شهری، می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و پایداری را بهبود دهد. جوامع می‌توانند روش های توزیع انرژی را بهبود بخشند، جمع آوری زباله را ساده‌تر کرده و با کمک IoT باعث کاهش ترافیک و حتی بهبود کیفیت هوا گردند.

این مقام مسئول بیان کرد: برنامه‌های IoT مبتنی بر رایانش ابری، اطلاعات را در لحظه دریافت، تجزیه و تحلیل و مدیریت می‌کنند تا به شهرداری‌ها، شرکت‌ها و شهروندان کمک کنند که برای بهبود کیفیت زندگی خود تصمیمات بهتری بگیرند و مردم برای ارتباط با اکوسیستم‌های یک شهر هوشمند، از راه‌های مختلفی همچون تلفن‌های هوشمند، ابزارهای هوشمند قابل حمل، اتومبیل‌ها و خانه‌های هوشمند، استفاده می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان توسعه زیرساخت های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تامین زیرساختهای مخابراتی لازم امکان پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری هاست.

به گزارش موج؛  در این دیدار مدیران و معاونین مخابرات منطقه اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهر اصفهان ارائه و به بحث و تبادل نظر در باب مشکلات و معضلات پیش روی توسعه ارتباطات شهری پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه