English

در منطقه بندی غربی شهرستان بابل:

کلنگ احداث اولین مدرسه سبز مازندران به زمین خورد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ احداث اولین مدرسه سبز استان در روستای شانه تراش شهر خشرودپی به زمین خورد.

کلنگ احداث اولین مدرسه سبز مازندران به زمین خورد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضاسعدی پور در آئین کلنگ‌زنی این مدرسه اظهار داشت: این مدرسه به نام حضرت رقیه (س) مزین و به صورت مشارکتی و ملی در فضایی به مساحت 3000 متر مربع که اهدایی اهالی روستای شانه تراش می باشد با زیربنای 1800 مترمربع در طبقات مختلف احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: این مدرسه یکی از زیباترین و پیشرفته ترین مدارس کشور خواهد بود که دارای سالن های مجزا برای امتحانات، نمازخانه، کارگاه، سالن ورزشی و کلاس های آموزشی با سقف ساندروف است که در مواقع لزوم، سقف این کلاسها کنار رفته و تبدیل به کلاسهای روباز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: کل سقف این مدرسه دارای سلول های خورشیدی برای جذب و ذخیره سازی انرژی خورشیدی خواهد بود و تمام انرژی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدرسه از طریق انرژی تجدید پذیر خورشیدی تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه بر اساس شرایط اقلیمی منطقه طراحی شده و در مجاورت یک قلعه باستانی و یک زمین فوتبال احداث می شود که در جای خود بر جذابیت این مدرسه می افزاید.

سعدی پور گفت: این مدرسه در مقطع متوسطه اول دخترانه و با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیارد ریال به صورت مشارکتی و ملی با همکاری خانواده مرحوم قاسمی به عنوان خیر مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه