English

سید جواد حسینی:

تغییر گفتمان در آموزش‌ و پرورش را باید مدنظر قرار دهیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تغییر گفتمان در آموزش‌وپرورش را باید مدنظر قرار دهیم، گفت: یکی از کارهای انجام‌شده، تشکیل میزهای گفت‌وگو با شرکای آموزش‌وپرورش است لذا نشست با تشکل‌ها، صاحب‌نظران علوم تربیتی، اساتید دانشکده‌های معماری ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام داده‌ایم.

تغییر گفتمان در آموزش‌ و پرورش را باید مدنظر قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، سید جواد حسینی،  سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، گفت: از زحمات و تلاش تمامی وزرای آموزش‌ و پرورش در چهار دهه انقلاب اسلامی و به‌ویژه سه وزیر سابق دولت تدبیر و امید قدردانی می‌کنم و امیدوارم مسیر آنان را باکیفیت و جدیت ادامه بدهیم.

وی افزود: تابستان فصل پرکار و حساس وزارت آموزش و پرورش است و در قبال لحظه‌لحظه خدمت در آموزش‌وپرورش مسئول هستیم و به همین دلیل به تنها چیزی که می‌اندیشم انجام وظایف و مسئولیت است.

حسینی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما باید استفاده از فرصت‌ها باشد تا خللی در آموزش‌وپرورش به وجود نیاید و تا لحظه‌ای که در مسئولیت هستیم فقط در جهت انجام وظایف در نظام تعلیم و تربیت تلاش کنیم.

آموزش‌وپرورش برای ارتباط بهتر به مدیریت تک لایه نیاز دارد

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه اداری و اجرایی کشور است، گفت: در حال حاضر مدیریت‌های چندلایه در آموزش‌وپرورش داریم درحالی‌که برای ارتباط بهتر ، مدیریت تک لایه‌ای مناسب‌تر است لذا آموزش‌وپرورش به این نوع مدیریت نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمانی در جهت اهداف موفق است که یک‌صدا از مدیران آن شنیده شود، گفت: تا زمانی که فرهنگ و انسجام سازمانی محقق نشود توفیق در فعالیت‌ها و اقدامات حاصل نمی‌شود. فرهنگ‌سازمانی دو وجه دارد یکی وجه ستادی آن است که باید در ستاد در جهت فرهنگ‌سازمانی و یکپارچگی نهایت تلاش را انجام دهیم.

در حوزه‌های کاری فاصله بین صف و ستاد را کم کنید و به مدارس نزدیک شوید

حسینی در ادامه اضافه کرد: وجه دوم فاصله بین ستاد و صف است. در حوزه‌های کاری خود فاصله بین صف و ستاد را کم کنید و به مدارس نزدیک شوید چراکه مدرسه محل اصلی تبلور تعلیم و تربیت است لذابا این دو وجه می‌توانیم ادعا کنیم دارای فرهنگ‌سازمانی هستیم.

باید سیستم کنترل اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فعال کنیم تا پیشرفت‌ها و خلأها مشخص شود

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مهم‌ترین دستور جلسه شورای معاونان باید زیر نظام‌های سند تحول بنیادین و روند اجرایی شدن آن باشد و معاونان در هر جلسه گزارشی از پیشرفت امور ارائه دهند لذا باید سیستم کنترل اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فعال کنیم تا پیشرفت‌ها و خلأها مشخص شود.

حسینی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه سند تحول بنیادین تا مناطق آموزشی رفته است لذا به رویکرد تلفیقی جهت اجرا در مدارس نیاز دارد.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری در قالب سند تحول مهم است و سه محور توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در هنرجویان و مهارت‌ها در دانش آموزان، ترویج و جامعه‌پذیری و تربیت اخلاقی، دینی و فکری دانش آموزان و مدیریت بر منابع باید مدنظر قرار داده شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: توسعه ارزش‌های دینی، آزادسازی منابع عظیم درون آموزش‌وپرورش، توسعه مشارکت‌ها، ارتقای مدام منزلت، معیشت و صلاحیت معلمان، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی با تأکید بر مدرسه محوری از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار داشته باشیم.

تغییر گفتمان در آموزش‌وپرورش را باید مدنظر قرار دهیم

وی با اشاره به اینکه تغییر گفتمان در آموزش‌وپرورش را باید مدنظر قرار دهیم، اذعان کرد: یکی از کارهای انجام‌شده، تشکیل میزهای گفت‌وگو با شرکای آموزش‌وپرورش است لذا نشست با تشکل‌ها، صاحب‌نظران علوم تربیتی، اساتید دانشکده‌های معماری ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام داده‌ایم و گفتمان را در برنامه‌ها باید به‌قدری داشته باشیم تا خواسته جامعه از دولت ارتقای نظام آموزشی باشد.

نیاز به کارگروهی جهت شناسایی ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش داریم

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نیاز به کارگروهی جهت شناسایی ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش داریم، اظهار کرد: برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان باید با رویکرد مهارتی، تربیت‌بدنی و دینی باشد و از همکاران می‌خواهم که در ثبت‌نام دانش آموزان و پروژه مهر به جد تلاش کنند و در این مورد باید راهبری و سامانه‌های نظارتی فعال شود.

حسینی در پایان بابیان این‌که باید ارتباط دولت با آموزش‌وپرورش را بیشتر کنیم تا آموزش‌وپرورش همواره در دولت حضور معنایی داشته باشد، تأکید کرد: مدارس مناطق سیل‌زده باهمت همکاران در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای مهر آماده شود تا دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی با مشکل روبه‌رو نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی