English

تشکیل تشکل‌های مردمی راهکار احیای امر به معروف و نهی از منکر است

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در قالب برگزاری همایش و سمینارها تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بستر ایجاد تشکل‌های مردمی عملیاتی خواهد شد.

تشکیل تشکل‌های مردمی راهکار احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدصالح هاشم‌ گلپایگانی پیش از ظهر امروز شنبه در همایش استانی تجلیل از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: آنچه در استانی مانند کردستان نظر انسان را بیش از هر چیزی جلب می‌کند تعاون و وحدتی است که در بسیاری از مسائل دینی و مذهبی و غیره به صورت ملموس دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: عشق و ارادت به امام حسین(ع) یکی از مصادیق عینی وحدت در بین مردم کردستان است.

هاشمی‌گلپایگانی در ادامه از امام حسین(ع) یک الگوی کامل انسانی نام برد و گفت: امام حسین(ع) مظهر مبارزه با زشتی، مبارزه با پلیدی و مقابله با ظلم و ستم هستند.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین(ع) مجموعه‌ای از الگوهاست تا جاییکه در کربلا از طفل 6 ماهه تا پیرمرد 80 ساله الگو داریم که حول و محور این امام همام گرد هم آمده‌اند.

هاشمی‌گلپایگانی تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع) الگوی هدایت مردم بودند و مغضوبین کسانی بودند که به روی این امام شمشیر کشیدند و ظالین هم کسانی بودند که گفتند ما کاری به کار کسی نداریم.

وی در ادامه افزود: با امام حسین(ع) می‌توان وحدت انسانی و وحدت شیعه و سنی درست کرد.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر از امام حسین به عنوان هادی نام برد و گفت: این راهنما و هادی هدف از قیام عاشورایی خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند.

هاشمی‌گلپایگانی تصریح کرد: جامعه‌ای که در برابر امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشد منکرات در آن رخنه می‌کند و ریشه می‌دواند و در نتیجه چنین جامعه‌ای نابود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قوه‌ عکس‌العمل‌داری وجود داشته باشد که بگوید ظلم را در هر نقطه‌ای قبول نمی‌کنم زشتی‌ها و منکرات از جامعه دور می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل امام حسین(ع) با یزید سر مسائل شخصی نبود، گفت: در مسیر امر به معروف و نهی از منکر خون ولی خدا ریخته شد و این نشان از اهمیت و جایگاه این فریضتین الهی است.

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: جامعه ما در حمله و تهاجم فرهنگ منکر غربی در بسیاری از موارد عقب‌نشینی کرده است و خانواده‌ها به همین دلیل دچار مشکل شدند.

هاشمی‌گلپایگانی اظهار داشت: ما باید با امام حسین(ع) زندگی‌ها را بسازیم و تمام زوایای زندگی خود و روابط داخلی و خارجی را استوار کنیم.‌

دبیر ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر افزود: ما باید در برگزینی دوست به این اصل مهم دوستی با امام حسین(ع) را ملاک عمل قرار دهیم.

به گفته هاشمی‌گلپایگانی، رفتار و سیره امام حسین(ع) باید در تمام زوایای زندگی سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و غیره ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در قالب برگزاری همایش و سمینارها تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بستر ایجاد تشکل‌های مردمی عملیاتی خواهد شد.

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه‌ها از دیگر نکات مهمی است که در این راستا باید ملاک عمل قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید لشکر سایبری ایجاد کرد که امروز به شدت دشمنان روی این مسئله کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: کردستان یکی از فعالترین استان‌های کشور در حوزه احیای امر به معروف و نهی از منکر و برنامه‌های مختلف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه