English

امسال ۶۱۲ هیئت مذهبی در کردستان برنامه های محرم را اجرا میکنند

رییس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: ویژه برنامه‌های ماه محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در 612 هیئت مذهبی کردستان برگزار می‌شود.

امسال 612 هیئت مذهبی در کردستان برنامه های محرم را اجرا میکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، نورعلی خزاعی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: امسال با حمایت‌ها و مشارکت‌های مردم استان کردستان برنامه‌‌های محرم در 612 هیئت مذهبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم طی محرم امسال در کردستان اظهار کرد: برگزاری 24 مراسم همایش شیرخوارگان حسینی(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، برگزاری 120 ایستگاه سلامت و صلواتی مردمی با رعایت کامل موارد ابلاغی، برگزاری 400 محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها که شرایط حضور مخاطبین را دارند و برگزاری 175 مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به حضور 500 روحانی و ماموستا برای سخنرانی در برنامه‌های ایام محرم و مشارکت 400 مداح نوحه‌خوان در این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری 200 روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی از دیگر اقداماتی است که در ماه محرم انجام خواهد شد.

رییس شورای هیئات مذهبی کردستان از تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی کمک‌های مومنانه در ایام محرم خبر داد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز جزو برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم خواهد بود.

توزیع 28 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

وی تهیه 28 هزار پرس غذای گرم و توزیع بین مناطق محروم در شهرها و روستاهای استان و انجام تبلیغات محیطی را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی در استان اعلام کرد.

خزاعی حفظ سلامت مردم و عزاداران را از مهم‌ترین اهداف خادمان عاشورایی دانست و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران در تمامی برنامه‌ها رعایت خواهد شد.

وی اعلام کرد: تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر نیز کلید واژه هیئات مذهبی استان است و محرم نیز تجلی امر به معروف بوده و بی‌شک قیام امام حسین(ع) نیز برای اجرای همین فریضه الهی بوده است.

رییس شورای هیئات مذهبی کردستان از امام حسین(ع) بعنوان محور وحدت و انسجام اسلامی در استان یاد کرد و بیان داشت: ارادت مردم کردستان به اهل بیت علیهم السلام تحسین برانگیز است و مردم این خطه از میهن همواره علاقه و وفاداری خود را به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) نشان داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه