English

اسلام باوقار مطرح کرد؛

کاهش عجیب‌وغریب عوارض آلایندگی بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: در سال 98 حدود 80 میلیارد تومان عوارض آلایندگی واریز شده بود اما در سال 99 میزان دریافتی از این محل به 540 میلیون تومان کاسته شد.

کاهش عجیب‌وغریب عوارض آلایندگی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسلام باوقار رئیس شورای شهر بندرعباس در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نارضایتی برخی از شهروندان از نحوه ارائه خدمات شهری، عنوان داشت: کسانی که از نحوه خدمات‌دهی ناراضی هستند، قطعاً همیشه حق داشته‌اند و به‌عنوان یک شهروند محق بوده‌اند.

وی افزود: دیدگاهم این است که افزایش سطح توقعات شهروندان این نارضایتی را پدید می‌آورد و درنهایت افزایش سطح توقعات باعث می‌شود تا بر تلاش و کوشش ما نیز افزوده و درنتیجه خدمات بهتری ارائه شود.

باوقار ادامه داد: بسیاری از شهروندان نسبت به منابع درآمد شهرداری ناآگاه هستند، این منابع از مالیات ، عوارض و هزینه‌کرد خود مردم است، حتی بسیاری از نهادها این طرز فکر را داشتند که شهرداری از دولت اعتبار دریافت می‌کند، اما واقعیت امر چیز دیگری است و تمام درآمد شهرداری از جیب مردم است و حتی بحث پرداخت ارزش‌افزوده نیز که برخی به آن اشاره می‌کنند نیز از عوارضی است که از جیب خود مردم پرداخت می‌شود.

وی گفت: مردم از این مسئله ناراضی بودند که زمانی که به شورا و ادارات دولتی مراجعه می‌کنیم با در بسته مواجه خواهیم شد، به‌جرئت می‌توانم بگویم هیچ نفری به دفتر من مراجع نکرده است که با در بسته مواجه شود، سعی کردیم تمام‌وقت در دفتر شورا حضور داشته باشیم و اگر حضور داشتیم انجام وظیفه بوده و برای حقوق نبوده است چراکه اضافه‌کاری به اعضای شورا تعلق نمی‌گیرد و تنها حق جلسات پرداخت می‌شود.

این عضو شورای پنجم شهر بندرعباس در ادامه به تشریح وضعیت دریافت عوارض آلایندگی از صنایع بندرعباس پرداخت و اذعان داشت: در سال 98 حدود 80 میلیارد تومان عوارض آلایندگی به حساب شهرداری بندرعباس واریزشده است اما در سال 99 حدود 540 میلیون تومان از این عوارض به حساب شهرداری واریز شده است.

وی در تشریح این مسئله عنوان کرد: در سال 96 و 97 به صنایع فشار آوردیم و از طریق محیط‌زیست و استانداری سهم آلایندگی بندرعباس را پیگیری کردیم و حتی نامه‌نگاری‌هایی نیز با تهران انجام شد و درنهایت توانستیم در سال 98 مبلغ 80 میلیارد تومان عوارض را دریافت کنیم اما در سال 99 صنایع را از لیست آلاینده خارج کردند و عنوان داشتند برخی صنایع شامل آلاینده نمی‌شوند، بنابراین سهم بندرعباس از عوارض آلایندگی در سال 99 به‌شدت کاهش یافت.

باوقار با بیان اینکه همچنان مسئولان ذی‌ربط پیگیر حق آلایندگی سال 99 هستند، اضافه کرد: جلساتی متعددی با محیط‌زیست و استانداری برای پیگیری این مسئله برگزار شد و در حال حاضر نمایندگان مجلس نیز به موضوع ورود کرده‌اند، گمان می‌کنم برای سال 1400 مبلغ خوبی از عوارض به بندرعباس تعلق خواهد گرفت که این مبلغ عددی نزدیک به 120 میلیارد را در برمی‌گیرد.

وی گفت: این عوارض‌ مستقیماً به حساب شهرداری پرداخت نمی‌شود، در پیگیری این مسئله شهرداری نمی‌تواند مستقیم وارد شود بلکه امور مالیاتی باید پیگیر باشد و محیط‌زیست با ورود به این مسئله و مشخص کردن صنایع آلاینده و ارائه آن به مجلس باید آن‌ها را مکلف به پرداخت حق آلایندگی کند چراکه برخی، صنایع بندرعباس را از لیست آلاینده خارج کرده‌اند.

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه مدیرکل امور مالیاتی در جریان اسامی صنایع آلاینده است، گفت: متولیان برای افزایش و تحقق سهم شهرداری بندرعباس از عوارض آلایندگی باید مدارک محکمی دال بر آلاینده بودن صنایع به مقامات بالادستی ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه