English

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران:

استفاده از شوینده‌های مناسب از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف آب است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران گفت: شوینده ها و نحوه استفاده صحیح از آنها در مدیریت مصرف آب نقش اساسی دارند.

استفاده از شوینده‌های مناسب از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف آب است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی معزی ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، در این باره اظهار داشت: شوینده ها و نحوه استفاده صحیح از آنها ضمن جلوگیری از آلودگی منابع طبیعی و محیط زیست، در مدیریت مصرف آب نقش اساسی دارند و بنابراین ضروری است ضمن وسواس به خرج ندادن و استفاده از شوینده های مناسب، مصرف شوینده‌ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: همه ما روزانه و مداوم از مواد شوینده برای پاکیزگی خود و محیط اطرافمان استفاده می کنیم ولی استفاده از بسیاری از این محصولات برای محیط اصلی زندگی ما یعنی محیط ‌زیست بسیار مضر است و ترکیبات خاص و خطرناکی که در بسیاری از این مواد شوینده مانند سفیدکننده، جرم‌گیر و پودر کف‌شوی وجود دارد پس از شستشو وارد سیستم فاضلاب خانگی شده و به‌ طور مستقیم به منابع محدود آب زیرزمینی وارد می‌شوند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران افزود: مواد شوینده علاوه بر ایجاد آلودگی، موجب اتمام منابع آبی می شود، مصرف آب ناشی از شستشو بسیار بیشتر از تصور ما است و به همین منظور باید در انتخاب شوینده مناسب دقت کنیم و همچنین استفاده از شوینده ها را به حداقل برسانیم.

وی گفت:  بسته بودن شیر آب در حین شستشو حتی به اندازه چند ثانیه شاید به نظر کار مفید و به‌صرفه ای نباشد ولی همین چند ثانیه در یک ‌بار ظرف شستن مطمئناً به دقایق بیشماری خواهد رسید که اگر همه مردم رعایت کنند یقیناً حجم بسیاری از آب ذخیره و از هدررفت آن جلوگیری می شود.

معزی با تأکید بر انتخاب محصولات و شوینده‌های روزانه مناسب تصریح کرد: انواع بِرَندها برای مراقبت از محیط زیست محصولاتی را تولید شده است که آسیب‌های را به حداقل رسانده‌ و در مصرف آب نیز کاهش چشمگیری به وجود آورده اند و شوینده‌های دوست دار محیط زیست که در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی می‌کنند ضروری است حتماً از این برندها استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه