English

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خبر داد:

افتتاح یک طرح آبیاری کم فشار به وسعت ۸۴ هکتار در اردستان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان از افتتاح طرح آبیاری کم فشار و تیپ روستای معین‌آباد بخش زواره از توابع اردستان به وسعت 84 هکتار خبر داد.

افتتاح یک طرح آبیاری کم فشار به وسعت 84 هکتار در اردستان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، اسحاق شفیعی گفت: طرح آبیاری کم فشار به وسعت ۸۴ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از منابع دولتی و آورده شخصی ۶۲۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از پرت و تبخیر آب جلوگیری می کند و افزایش سطح زیر کشت را به همراه دارد، افزود: با اجرای این طرح در مصرف آب، صرفه جویی و از اُفت سطح آب های زیرزمینی کاسته خواهدشد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته طرح آبیاری نوین در سطح افزون بر هشت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی اردستان اجرا شده است.

 شفیعی افزود: اردستان به دلیل لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این مایع حیاتی در بخش کشاورزی ، با پیگیری و همکاری موثر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار، موفق به تامین اعتبار برای اجرای این طرح شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای هزار هکتار در سال گذشته افزون بر ۱۵ میلیارد تومان‌ هزینه شده که‌ ۸۵ درصد اعتبار از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت شده است و کشاورزان نیز ۱۵ درصد مبلغ را تامین کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: هر ساله افزون بر ۱۰ حلقه چاه، در این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار و کم فشار قرار گرفته نقش موثری در کاهش مصرف آب و افزایش زیر کشت داشته است.

 سرپرست جهاد کشاورزی اردستان در مورد تغییر الگوی کشت نیز گفت: کشت گیاهان کم آب‌بر در دستور کار این مدیریت قرار داشته و تا کنون‌ بیش از ۹۰ هکتار زعفران ، ۲۴ هکتار گل محمدی و مقداری زیره و گل گاوزبان کشت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه