English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان خبر داد:

۲۲۰ هکتار از سطح گلخانه‌های دهاقان مدرن و فلزی است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: حدود ۲۲۰ هکتار گلخانه نوین فلزی در شهرستان دهاقان وجود دارد که سازه آن‌ها بر اساس استاندارد‌های روز دنیا طراحی شده است.

۲۲۰ هکتار از سطح گلخانه‌های دهاقان مدرن و فلزی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، امیر صفرپور با بیان اینکه تاسیس گلخانه و توسعه آن تأثیر بسزایی در اصلاح کشت دارد، بیان داشت: مصرف آب در گلخانه‌ها بهینه و بسیار کمتر از فضای باز است و با توجه به شرایط اقلیمی استان اصفهان گلخانه‌ها می‌توانند در کشت محصولات متنوع با مصرف بهینه آب بسیار سودآور باشد.

وی ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت گلخانه‌ای در این شهرستان به محصولاتی مانند انواع فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، گوجه زینتی و بادمجان اخصاص دارد.

صفرپور به گسترش کشت هیدروپونیک (بدون خاک) در گلخانه‌های دهاقان پرداخت و افزود: معمولاً گل و گیاهان زینتی به روش هیدروپونیک کشت می‌شود، اما ما در شهرستان دهاقان توانسته ایم سبزی و صیفی را نیز به همین روش کشت کنیم.

او یادآور شد: در کشت هیدروپونیک نیازی به شخم و آبیاری نیست، مصرف آب به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد همچنین ضد عفونی کردن محیط رشد بسیار ساده و کم هزینه است و، چون محلول غذایی، مایع است به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد.

مدیر جهادکشاورزی دهاقان خاطرنشان کرد: مناطقی را که منابع آب و خاک مساعدی برای کشت گلخانه‌ای دارند شناسایی کرده ایم و همچنان تلاش می‌کنیم تا سطح گلخانه‌های شهرستان را افزایش و کشت هیدروپونیک را در سراسر دهاقان گسترش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه