English

ابراهیم امامی:

۱۲۰۰ هکتار اراضی پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته است/تعهد احداث ۳۱۰ هکتار گلخانه تا پایان سال ۹۹

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان در بازدید از مزارع برنج حاشیه ارس از تولید ۴ هزار و ۸۰۰ تن شلتوک برنج مغان از سطح زیر کشت ۱۲۰۰ هکتاری در شهرستان پارس آباد خبر داد.

1200 هکتار اراضی پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته است/تعهد احداث ۳۱۰ هکتار گلخانه تا پایان سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ابراهیم امامی  فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد امروز با بیان اینکه عطر و طعم برنج مغان آوازهای کشوری دارد ، اظهارداشت: امسال از ۱۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان پارس آباد که به کشت برنج اختصاص یافته بیش از 4800 تن شلتوک برنج برداشت خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای آب و خاک این  منطقه افزود: صرفاً اراضی شامات این شهرستان که از آب خروجی رود ارس به صورت مستقیم برداشت  می نمایند به کشت برنج اختصاص یافته و کشت برنج در سایر اراضی به دلیل محدودیت منابع آب ممنوع میباشد.

امامی همچنین با اشاره به توسعه مکانیزاسیون برداشت برنج با ۲۵ کمباین پیشرفته خاطر نشان کرد: فرآوری برنج توسط ۶ کارخانه شالی کوبی منطقه انجام شده و بیش از ۲۴۰۰ تن برنج سفید هاشمی با کیفیت عالی به بازار مصرف صادر خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین از تعهد احداث ۳۱۰ هکتار گلخانه تا پایان سال ۹۹ خبر داد و افزود: تا کنون بخش عمده ای از این تعهد به بهره برداری رسیده و گلخانه ۲۰ هکتاری یکی از این مجموعه ای در حال احداث و بهره برداری است .

امامی به بهره وری بیش از ۱۰ برابری گلخانه نسبت به کشت سنتی گفت: در هر هکتار گلخانه حدود ۴ میلیارد سرمایه گذاری و برای ۷ نفر اشتغال پایدار مستقیم ایجاد میگردد .

فرماندار پارس آباد از افزایش بیش از ۴۵۰ هزار تنی محصولات شهرستان با بهره برداری از تمامی گلخانه های ۱۶۰۰ هکتاری خبر داد و توضیح داد: جهش بزرگی در تولیدات کشاورزی و جالیزی رخ خواهد داد که هدف محصولات آن صادرات محور بوده و همچنین  ارز آوری و اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفری را در این مجموعه منحصر به فرد خاورمیانه شاهد خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه