English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

استان اصفهان رتبه دوم احداث گلخانه در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در سال جهش تولید رتبه دوم احداث گلخانه در کشور را کسب کرده است.

استان اصفهان رتبه دوم احداث گلخانه  در کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، مهرداد مرادمند با بیان اینکه استان اصفهان در بحث گلخانه رتبه سوم کشور را دارد، بیان داشت: در سال جهش تولید استان اصفهان در زمینه احداث به رتبه دوم کشور رسیده است.

وی افزود: برای احداث گلخانه‌ها از منابع تسهیلات تلفیقی در مناطق برخوردار وام ۱۴.۵ درصدی و برای نقاط کم‌برخوردار ۱۲.۵ درصد پرداخت می‌شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تشریح کرد: برای اصلاح الگوی کشت در استان اصفهان به منظور نهادینه کردن طرح‌های سازگار با کم‌آبی، گام‌های خوبی منجمله افزایش سطح گلخانه‌ها، افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی، اصلاح باغات، توسعه گیاهان دارویی و کشت‌های نشایی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: اصفهان، استان دوم کشور در وام محصولات کشاورزی است و تلاش داریم بتوانیم با تقویت زنجیره‌های ارزش و تولید شرایطی را ایجاد کنیم تا چرخه اقتصادی بهتر و کشاورزی پرسودتری برای بهره‌برداران این بخش داشته باشیم.

مهرداد مرادمند با اشاره به افزایش نزدیک به ۸۰ درصدی سطح آبیاری تحت فشار و ۱۰۰ درصد افزایش در توسعه گلخانه‌ها از ابتدای سال ۹۲ تا کنون، یادآور شد: ۱۰۰ درصد افزایش استفاده از مواد خام کشاورزی با بهره‌برداری از جوازهایی که در صنایع تبدیلی و تکمیلی داده شده را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی شناور است، هرچند تعداد تراکتور اختصاصی در ۶ ماهه نخست امسال محدودیت داشت و حدود ۱۷۳ دستگاه بود که با پیگیری‌ها در ۶ ماهه دوم قرار است به نزدیک ۴۰۰ دستگاه افزایش یابد و امیدواریم مشکلات کمتر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه