English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

۱۷۱ هزار هکتار از اراضی دیم کرمانشاه تحت پوشش طرح جهش تولید قرارگرفته‌اند

نوربخش حاتمی گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۱۷۱۸۵۲ هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه تحت پوشش این طرح قرارگرفته است.

۱۷۱ هزار هکتار از اراضی دیم کرمانشاه تحت پوشش طرح جهش تولید قرارگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی در جلسه وبینار ستاد وزارت جهاد کشاورزی که در خصوص جهش تولید در دیمزارها برگزار شد، به روند اجرای طرح پرداخت و افزود: با اجرای این طرح از سطح کشت‌شده تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش بیمه قرارگرفته‌اند.

حاتمی با اشاره به اینکه این سطح از بیمه اراضی دیم با توجه به شرایط بیمه در سال‌های قبل، پیشرفت خوبی در استقبال کشاورزان برای بیمه محصولات را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته سطح بیمه اراضی دیم کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار بود.

وی سپس با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۱۷۲۹۷ کشاورز طرف قرارداد ما بوده‌اند تصریح کرد: در ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی نیز عقد قرارداد داشته‌ایم.

وی در ادامه با اعلام اینکه یک سایت ۲۶۸ هکتاری در منطقه ماهیدشت در راستای طرح مذکور احداث‌شده، گفت: در این سایت ۱۸۰ هکتار نخود پاییزه، ۶۰ هکتار ماشک علوفه‌ای و ۲۸ هکتار گلرنگ تحت پژوهش قرار دارند که بازدید کشاورزان ازآن‌جهت امور ترویجی را در برنامه خواهیم داشت.

وی بابیان برنامه‌ریزی‌ها جهت پیشبرد طرح جهش تولید در دیمزارها افزود: ۴۰۰ کارگاه آموزشی با حضور محققین، کارشناسان و بهره‌برداران، ۹۰ روز مزرعه و ۵ برنامه تلویزیونی و دوره‌های مهارتی در دستور کار قرار دارند.

وی در ادامه از مبارز با علف‌های هرز در سطح ۱۳۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش طرح در مناطق گرمسیری خبر داد که همچنان با ادامه مبارزه به این سطوح افزوده می‌شود.

وی سپس از در دست برنامه بودن تجهیز مزارع به ۱۰۷ دستگاه کارنده کشت مستقیم خبر داد و گفت: از وزارت جهاد کشاورزی تقاضای مساعدت داریم تا با اختصاص یارانه زمینه جذب این دستگاه‌ها فراهم شود که تحولی در اجرای این طرح است.

حاتمی در ادامه با اشاره به تعداد ۱۵۶ کارشناس جهت نظارت بر مزارع تحت پوشش طرح اراضی دیم کرمانشاه که تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها هستند، گفت: برای اجرای طرح این تعداد کارشناس با توجه به سطوح گسترده و پراکنده استان مناسب نیست، لذا در ادامه اجرای طرح ۴۹۰ کارشناس را برای این طرح معرفی نمودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه