English

فعالیت هیات های مذهبی محرم امسال با اخذ مجوزاز سامانه بیرق/جابجایی دسته ها و هیات ها ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه امسال بواسطه شرایط بهداشتی جابجایی هیات ها و دسته های عزاداری ممنوع است گفت: کلیه هیات مذهبی بایستی از سامانه بیرق مجوز فعالیت ویژه دریافت کنند.

فعالیت هیات های مذهبی محرم امسال با اخذ مجوزاز سامانه بیرق/جابجایی دسته ها  و هیات ها ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان امروز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه بدلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های ماه محرم و صفر در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته و براساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در کشور و به تبع آن استان کردستان ممنوع است و به جای آن نذورات در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و در میان نیازمندان و فقرای مناطق حاشیه شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: برای توزیع این بسته‌های حمایتی از سوی هیات‌های مذهبی و با هماهنگی ادارات اوقاف، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهادهای حمایتی خانواده‌های نیازمند شناسایی و این بسته‌ها در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در مجموع و براساس تصمیمات انجام شده تمام مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر براساس برنامه‌ها و چارچوب‌های تعیین شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم‌های عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری حداقل 2 امتری و کاهش ساعات برگزاری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: در مراسم‌های سوگواری شهدای کربلا بویژه سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای ان حضرت، امسال جابجایی و دسته‌بندی هیات‌ها و استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است ضمن اینکه استفاده از ماسک بصورت مستمر برای همه عزاداران لازم است.

وی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی برای فعالیت به مجوز این سازمان نیاز دارند اما امسال برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر هر هیات مذهبی باید درخواست مجوز خاص کرده و درخواست خود را در سامانه بیرق بارگذاری کند البته در هر هیاتی باید یک نفر به عنوان همیار بهداشتی وجود داشته باشد تا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه