English

فرماندار قم:

اتباع خارجی چالش ساماندهی کارگران ساختمانی هستند

فرماندار قم گفت: یک چالش در زمینه ساماندهی کارگران ساختمانی در استان، کارگران اتباع خارجی هستند، این کارگران اگر مجوز اقامت داشته باشند می توانند همچون کارگران ایرانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند، کارگران خارجی بدون داشتن مجوز اقامت نیز پس از دستگیری باید از کشور طرد شوند.

اتباع خارجی چالش ساماندهی کارگران ساختمانی هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، وضعیت بیمه کارگران ساختمانی استان قم را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی استان قم تعداد 22 هزار نفر از کارگران ساختمانی استان را بیمه کرده و زیر پوشش قرار داد.

وی ادامه داد: چندین سال است که ساماندهی کارگران ساختمانی در استان قم برای حفظ کرامت آن ها مطرح شده، اما این کار به نتیجه نرسیده است، امسال به دنبال ساماندهی این کارگران در مدت تعیین شده از سوی استاندار قم هستیم.

فرماندار قم افزود: ارتقای فرهنگ کار و رابطه جدید بین کارفرما و کارگران ساختمانی در استان قم را پیگیری می کنیم، این کار با یک اپلیکیشن صورت خواهد گرفت تا تمام کارگران و تمام متقاضیان کارگر در این اپلیکیشن ثبت نام کنند و نابسامانی ها در این زمینه در استان به پایان برسد.

حیدری انجمن کارگران ساختمانی قم را یک انجمن قوی دانست و تصریح کرد: این انجمن پس از شیوع کرونا به 6 هزار کارگر ساختمانی در استان کمک های نقدی و غیرنقدی داشته است.

وی ادامه داد: شهرداری قم سه کانکس برای ساماندهی کارگران ساختمانی اختصاص داده است و این کانکس ها در مکان های مورد تائید انجمن کارگران مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای زمین به انجمن کارگران ساختمانی قم برای احداث ساختمان این انجمن و راه اندازی اپلیکیشن برای ساماندهی این کارگران موجب می شود که وضعیت کارگران ساختمانی قم ارتقا پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه