English

توزیع سبد کالا و بهداشتی توسط اوقاف کردستان به ارزش بیش یک میلیارد تومان در مناطق محروم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از توزیع 12000 سبد کالا , و بسته سلامت از محل موقوفات استان به میزان بیش از ایک میلیارد و صد میلیون تومان در میان اقشار محروم خبر داد.

توزیع سبد کالا و بهداشتی توسط اوقاف کردستان به ارزش بیش یک میلیارد تومان در مناطق محروم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند در گفت وگو با رسانه های کردستان با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از قشر محروم جامعه  در مبارزه با شیوع بیماری کرونا اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان اقدام به تهیه و توزیع 7500 سبد بهداشتی و 4500 سبد کالا در مناطق محروم استان نمود.
 
مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: این اقلام با اعتبار بالغ بر 1میلیارد و 100 میلیون تومان و از محل موقوفات استان هزینه شد.
 
کاروند با بیان این مطلب که اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در شرایط بحرانی خود را موظف به خدمت رسانی به مردم میداند گفت: از اواخر بهمن و اسفند ماه این اداره کل با شناسایی اقشار و مناطق محروم استان و از محل موقوات منطبق اقدام به توزیع سبد کالا شامل مایحتاج زندگی از جمله برنح ،روغن،چای، قند، رب ، ماکارونی در  حاشیه شهرها ،  روستاها ، مساجد و مدارس مناطق محروم  نمود و همچنین در حوزه سلامت و بهداشت  نیز اوقاف در کنار سایر نهادهای  استان اقداماتی همچون تهیه سبد سلامت شامل صابون، وایتکس و صابون مایع جهت مناطق محروم  شهرستانهای قروه، سرو آباد و دیواندره و مواد ضد عفونی و شوینده جهت مساجد ، و برپایی ایستگاههای سلامت در جوار بقاع متبرکه و موقوفات شاخص همچون موقوفه  جایگاه سوخت قرآن و عترت  جهت ضد عفونی خودرو ها نموده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام سایر برنامه های اوقاف در این زمینه گفت: راه اندازی ایستگاه سیار ضد عفونی مساجد و اماکن متبرکه از سایر اقدامات اوقاف در این ایام می باشد که با همکاری هیات های جهادی صورت گرفته است.
 

مساجد و اماکن متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند

 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام این خبر گفت: تعطیلی بقاع متبرکه در راستای عدم حضور مردم در تجمعات و پیشگیری از شیوع ویروس کرنا بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.
 
کاروند با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از شیوع کرونا بر اساس تاکیدات پزشکان و مسئولان امر عدم حضور در اماکن شلوغ است، یادآور شد: بقاع متبرکه استان هر سال در ایام نوروز میزبان مسافران و زائران نوروزی بوده است که با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع کرونا، بقاع متبرکه در ایام نوروز سال جاری تعطیل خواهند بود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطر نشان کرد:تصمیم گیری در خصوص بازگشایی بقاع متبرکه استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و بازگشت به شرایط عادی خواهد بود و مراتب در آینده از طریق خبرگزاری‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.
 

موقوفات با نیت خیرات و مبرات راه گشای حل مشکلات جامعه

 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام این موضوع که سنت حسنه وقف همچون چشمه همیشه جاری  با گذشت سالهای سال منفعت و خیر خود را به نیازمندان می رساند خاطر نشان کرد: اقدامات اوقاف در این ایام  در راستای اجرای نیت واقفینی صورت گرفته که صدها سال پیش اموال خود را در راستای کمک به نیازمندان وقف نمو ه اند و در صورت که وقف با نیت های خیرات و مبرات و کمک به سلامت و بهداشت  در جامعه نهادینه شود و خیرین استان در این حوزه گام بگذارند زمینه برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف استان فراهم خواهد آمد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه