English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم:

نیازمند حمایت مسئولان در توسعه پایگاه‌های هلال احمر هستیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: همراهی مسئولان در راه‌اندازی پایگاه‌های هلال احمر کمرنگ شده و نیازمند حمایت آن‌ها در این امر هستیم.

نیازمند حمایت مسئولان در توسعه پایگاه‌های هلال احمر هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد گل فشان در نشست مدیران جمعیت هلال احمر استان قم با معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره عملکرد مطلوب این سازمان در حوزه آموزش‌های مقدماتی، ضمن خدمت و پیشرفته امدادگران، اظهار کرد: با این عملکرد مطلوب توانسته‌ایم بیش از هزار نفر را آموزش داده و تعداد امدادگران خود را به بیش از پنج هزار نفر افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در قم با تلاش همکاران فعالیت‌ها در جاده به خوبی انجام می‌شود و تیم‌های امدادی حضوری جدی در حوادث و برنامه‌های مناسبتی دارند و پایگاه‌های جاده‌ای در قم افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 7 پایگاه جاده‌ای داریم و در منطقه کهک و دستجرد نیز پایگاه‌هایی در ایامی از سال افزایش می‌یابد، البته قم تک شعبه است و با مجوزهای لازم، 4 منطقه در قم دارای پایگاه هلال‌احمر هستند.

گل فشان بیان کرد: همراهی مسئولان در راه‌اندازی پایگاه‌ها تا حدی کمرنگ شده است و با حداقل‌ترین امکانات در حال کار هستیم و از منابع محدود خود امکاناتی را در توسعه پایگاه‌ها داشتیم و در تجهیزات جزو استان‌های خوب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالگرد سنگین است و نیاز به اعتبار داریم، خلبان‌های قم ماهر هستند و مسئولان در این باره عنایت خاصی به قم دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم درباره دیگر فعالیت‌ها افزود: در بحث آموزش‌های تخصصی با مشارکت معاونت‌های آموزشی و امداد و نجات بیش از 47 دوره برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه داوطلبان اولین مجمع خیرین را ایجاد کردیم که ظرفیت مهمی به شمار می‌رود و اقدامات مهمی را به سرانجام رسانده‌اند.

گل فشان گفت: مجمع خیرین قول مساعد برای احداث پایگاه جاده‌ای و درمانگاه داده‌اند و امسال نیز با مشارکت خیرین 56 مورد جهیزیه به نوعروسان دادیم، خدمت به هم‌نوع با حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین رویکرد هلال احمر در انجام وظایف است.

وی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های جمعیت تشکیل کاروان سلامت و اعزام به استان لرستان و شهر سرباز در سیستان و بلوچستان در دو مرحله و حضور در طرح نذر آب با اهدای 121 تانکر بالغ بر 300 میلیون تومان از طریق خیرین بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: برای ارمغان مهر اقلام بین نیازمندان توزیع شد، یکی از بخش‌های مهم نیز تجهیزات امانی است که از سال 85 آغاز شد و یک سری اقلام از جمله ویلچر، تخت، ساکشن و اکسیژن به صورت امانی تا دو ماه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و به عنوان طرحی کشوری در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان در دانشگاه‌ها نیز اقدامات مهمی در حمایت از نیازمندان شکل می‌گیرد و دانشجویان مقداری غذا برای افراد نیازمند در ظرف یک بار مصرف کنار می‌گذارند که این کار به صورت یک فرهنگ سازی در جریان است.

گل فشان عنوان کرد: آموزش و فعالیت‌ها از مهدکودک‌ها آغاز می‌شود، اخیرا نمایشگاه کودک سرزمین من برای اولین بار در قم برگزار شد، همچنین در اجرای طرح‌های اوقات فراغت در 5 سال جز دستگاه‌های برتر هستیم و موفق به کسب رتبه جوان برتر و کسب مقام سوم تیمی مسابقات شده‌ایم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم نیز بیان کرد: جمعیت هلال احمر موقوفات زیادی دارد و اموال زیادی درحوادث جمع آوری می‌شود که ساماندهی آن نیاز به نظارت دارد.

وی تصریح کرد: دفاتر نمایندگی رهبری، وظیفه نظارت را بر عهده دارند، خوشبختانه نکات شرعی نسبت به اموال در قم مورد توجه قرار دارد و با نظارت تلاش می شود تا مبادا یک ریال استفاده شخصی از آن صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علامه مهری عنوان کرد: در قم نعمات بزرگی وجود دارد و از موقعیت خاصی برخوردار است و انتظارات خاصی نیز از قم می‌رود، حضور علما و حوزه برکات فراوانی دارد که از آن بهره‌مند هستیم.

وی گفت: قم تک شعبه است و باید مورد توجه قرار بگیرد و با نگاهی بین المللی آن را رصد کرد در این راستا همدلی و همراهی خوبی در میان جمعیت هلال احمر دیده می‌شود و در ارتباط با حوزه‌های علمیه نیز موفق بوده‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: در قم کانون‌های طلاب فعال است و بسترسازی‌ها در قم شکل می‌گیرد و در ارتباطات میان حوزه‌های علمیه و شکل گیری تفاهم نامه‌ها موفق بوده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه